خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد گیلان خبر داد:

بهره‌مندی 6 هزار مددجوی گیلانی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

asdasd
کد خبر : ۳۵۳۸۴۳

مدیرکل کمیته امداد گیلان گفت: امسال قریب به 6 هزار نفر در گیلان از آموزش های فنی و حرفه ای و مهارت آموزی و... بهره مند شده اند که 100 نفر آنها در دیلمان آموزش صنایع دستی و فرش بافی را فرا گرفته اند.

به گزارش ایلنا از رشت و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد گیلان، در راستای کمک به توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت، امروز طی مراسمی با حضور مدیرکل و جمعی از معاونین و مدیران کمیته امدادگیلان و جمعی از مسئولان محلی، به 50 نفر از زنان سرپرست خانوار و دختران بازمانده از تحصیل در مناطق محروم دیلمان از توابع شهرستان سیاهکل دار قالی واگذار شد.

مدیرکل کمیته امداد گیلان در این مراسم با قدردانی از زحمات و تلاش‌های مجریان طرح‌های اشتغال گفت: کمیته امداد با هدف کمک به اقشار محروم جامعه تاسیس شد و امروز بیش از گذشته اهداف بلند این نهاد بر مبنای شناسایی و شکوفایی استعدادهای نهفته مددجویان است.

علیرضا محمدی با بیان اینکه آموزش صحیح یکی از ارکان ایجاد اشتغال پایدار و موفق است، افزود: امسال قریب به 6 هزار نفر در گیلان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی و... بهره‌مند شده اند که 100 نفر آنها در دیلمان آموزش صنایع دستی و فرش بافی را فرا گرفته اند.

وی تصریح کرد : نقشه، دار قالی و ابزار مورد نیاز در اختیار مجریان طرح قرار می‌گیرد و تا سقف 10 میلیون ریال نیز در ابتدای کار از تسهیلات بهره مند می شوند و این مجریان طرح باید ظرف مدت 7 ماه بافت قالی را به اتمام رسانده و برای عرضه به بازار تحویل کمیته امداد نمایند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به اینکه این نهاد حمایت همه جانبه خود را در خصوص تدارک تسهیلات ارزان قیمت و ابزار کار از مددجویان دریغ نخواهد کرد گفت : دیلمان به لحاظ جغرافیایی جزء مناطق محروم استان است و از طرفی 300 خانوار در اینجا با سرپرست زیر 60 سال تحت حمایت کمیته امداد هستند که به همین منظور می تواند به عنوان یک منطقه پایلوت جهت اشاعه و ترویج فرهنگ کار و تلاش با شاخص فرش بافی در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه پیش از این قالی های بافته شده توسط هنرمندان گیلان به نام سایر استانها معرفی و به بازار صادرمی شد خاطرنشان کرد: اولین بار طبق نقشه ای به نام گیلانه یک و دو که تحویل این قالی بافان شده است به عنوان یک برند ویژه گیلان عرضه می شود.

در ادامه این مراسم مدیر کمیته امداد سیاهکل ، معاونین اشتغال و خودکفایی و حمایت و سلامت خانواده هریک به بیان نقطه نظرات خود در خصوص اهمیت ترویج صنعت قالی‌بافی و کمک به کسب و کار و بازار فروش قالی بافان پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز