خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان:

گیلان 160 شهید روحانی و 800 شهید دانش‌آموز دارد

asdasd
کد خبر : ۳۵۲۴۷۷

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان گفت: گیلان 160 نفر شهید روحانی و 800 نفر شهید دانش‌آموز دارد.

به گزارش ایلنا از رشت، ابراهیم طاهرنژاد، پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان بیان کرد: گیلان دارای هشت هزار شهید است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان 400 نفر از شهدای گیلان را مربوط به قبل و پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: گیلان 160 نفر شهید روحانی و 800 نفر شهید دانش‌آموز دارد.

طاهرنژاد خاطرنشان کرد: گیلان دارای هشت شهید مدافع حرم بوده ضمن اینکه شهرستان رشت با 2 هزار و 200 شهید 30 درصد از شهدای گیلان را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: 22 اسفندماه سال 1358 امام (ره) فرمان تاریخی تأسیس بنیاد شهید را صادر کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان به نامگذاری روز بزرگداشت شهدا توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی در روز 22 اسفند ماه اشاره کرد و متذکر شد: نامگذاری مذکور به منظور نهادینه کردن فرهنگ بزرگداشت شهدا در سالروز تأسیس بنیاد شهید انجام شده و در تقویم رسمی کشور به ثبت رسیده است.

طاهرنژاد اذعان داشت: تجلیل از شهیدان، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم خاندان معظم شهدا به عنوان رسالت خطیر مورد تأکید و عنایت بوده ضمن اینکه اسناد بالادستی در هیئت دولت مبتنی بر تحقق این مهم است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان تمرکز و اوج‌گیری برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا را از 19 تا 22 اسفندماه جاری خواند و افزود: اولویت‌بخشی و رویکرد رسانه‌ای کردن برنامه‌ها و همچنین بهره‌وری بیشتر از ظرفیت رسانه‌ها در روز بزرگداشت شهدا تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: اجرای برنامه‌های جذاب، جدید، ابتکاری و تحولی از سیاست‌ها و تدابیر روز بزرگداشت شهدا است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان زنده نگه‌داشتن یاد، نام و خاطره شهیدان و تبیین حق عظیم شهدا را از اهداف برگزاری روز بزرگداشت شهدا عنوان کرد و افزود: احیا، حفظ و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت با بهره‌گیری از ظرفیت فرهنگی روز بزرگداشت شهدا در جامعه حائز اهمیت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز