خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی گیلان خبر داد:

رفع نقایص در کیفیت تولیدات و توجه به مسائل زیست محیطی اولویت کاری 95

asdasd
کد خبر : ۳۵۰۱۵۰

شهرک صنعتی سفیدرود رشت باید با صنایع غیرآلاینده همچون شرکت‌های توزیع کالا و تولید فناوری‌های دانش بنیان توسعه یابد.

به گزارش ایلنا از رشت، ظهر امروز محمدعلی نجفی، استاندار گیلان در نشست توسعه‌ شهرک صنعتی سفیدرود رشت با اشاره به اینکه فاز اول توسعه‌ شهرک صنعتی با 200 هکتار عملیاتی شده است، افزود: در فاز دوم که در مرحله اخذ مجوزهای لازم است با 500 هکتار توسعه می یابد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه این شهرک به عنوان بزرگترین مجموعه صنعتی شمال کشور محسوب می‌شود، افزود: با توجه به جانمایی و تخصیص این عرصه به عنوان سند چشم انداز استقرار واحدهای صنعتی برای 20 تا 25 سال آینده در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: شرکت شهرک های صنعتی گیلان با هدف ایجاد زیر ساخت‌های مناسب و تهیه امکانات مورد نیاز جهت استقرار واحدهای صنعتی و کار آفرینان و همچنین ارائه خدمات ضروری به متقاضیان سرمایه‌گذاری تاسیس شده است و سرمایه‌گذاران می‌توانند از مشوق‌ها و مزایای آن بهره‌مند شوند.

نجفی با بیان اینکه این شهرک می‌تواند اشتغالزایی فراوانی برای جوانان داشته باشد، گفت: شهرک صنعتی سفیدرود رشت باید با صنایع غیرآلاینده همچون شرکت‌های توزیع کالا و تولید فناوری‌های دانش بنیان توسعه یابد.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای توسعه این شهرک در حال انجام است، خاطرنشان کرد: احداث تصفیه خانه فاضلاب برای شهرک صنعتی سفیدرود یکی از زیرساخت‌ها ضروری است که باید هرچه سریع‌تر آغاز شود .

استاندار گیلان بر ضرورت برنامه‌ریزی برای انتقال مشاغل خرد از بافت شهری به این شهرک تاکید کرد و گفت: ساماندهی این مشاغل در جوار این شهرک با همکاری اصناف استان از برنامه های آینده‌ توسعه‌ شهرک صنعتی سفیدرود رشت است.

طهمورث لاهوتی اشکوری با اشاره به اهمیت حفظ منابع طبیعی و محیط زیست در گیلان از روند رو به رشد احداث تصفیه خانه‌های فاضلاب صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی در سطح استان خبر داد و افزود : از ابتدای تاسیس شرکت شهرک های صنعتی گیلان تا پایان سال 92 7 تصفیه خانه به بهره برداری رسید و این در حالی است که از سال 93 تا به امروز 5 تصفیه خانه در سطح استان در حال ساخت بوده و تصفیه خانه شهرک صنعتی سفیدرود رشت در مرحله انتخاب پیمانکار است.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی گیلان همچنین افزود: مهمترین برنامه های شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان در سال 95 رفع نقایص در کیفیت تولیدات و همچنین توجه بیش از پیش به بحث محیط زیست است ، چرا که توسعه صنعتی پایدار نیازمند توجه همه جانبه به مقوله محیط زیست است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز