خبرگزاری کار ایران

راه‌اندازی رشته تحصیلی تربیت مربی حقوق شهروندی در گیلان

asdasd
کد خبر : ۳۴۴۱۳۰

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان از راه اندازی رشته تحصیلی تربیت مربی حقوق شهروندی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، رنجکش صبح امروز با اعلام این خبر افزود: این رشته تحصیلی برای اولین بار در استان با هدف آموزش علاقمندان به آموزش حقوق شهروندی و تربیت مربی این رشته راه‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد: علاقمندان تحصیل در رشته تربیت مربی حقوق شهروندی می توانند از هم اکنون با مراجعه به این مرکز نسبت به ثبت نام در ترم تحصیلی بهمن ماه امسال اقدام کنند.

وی اظهار داشت: دوره تحصیلی این رشته هم اکنون دو ساله بوده و به فارغ التحصیلان مدرک کاردانی داده می شود.

دبیر کارگروه حقوق شهروندان استان گیلان اظهار داشت : این رشته تحصیلی با توجه به نیاز استان و پیگیری هایی که رئیس مرکز علمی و کاربردی همیاری شهرداری های گیلان داشته است راه اندازی شد که می تواند نقش مهمی در توسعه فرهنگ حقوق شهروندی در جامعه داشته باشد.

رنجکش ضمن تقدیر رئیس این مرکز در راه اندازی این رشته تحصیلی یادآور شد: علاقمندان به فعالیت در حوزه حقوق شهروندی می توانند با شرکت در این دوره تحصیلی و دریافت مدرک آن در آینده به عنوان مربیان آموزش حقوق شهروندی با سازمان ها و نهاد های دولتی و خصوصی در زمینه آموزشی همکاری داشته باشند.

وی یکی از ضرورت های جامعه امروز را تبیین حقوق شهروندی عنوان و تاکید کرد: فراگیری حقوق شهروندی که تکلیفی متقابل بین مردم و حکومت است نقش بسیار مهمی در تولید رضایتمندی اجتماعی و دستیابی به همراهی و همدلی های بیشتر بین آنان برای رشد و توسعه کشور دارد.

وی گفت: دولت تدبیر و امید اهتمامی ویژه در فرهنگ سازی و توسعه فرهنگ حقوق شهروندی در جامعه دارد و در استان گیلان مصمم به برنامه ریزی های بهتر و فراگیر در این زمینه هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز