خبرگزاری کار ایران

لاهوتی اشکوری خبر داد؛

صعود 5 پله‌ای جایگاه شهرک‌های صنعتی گیلان در کشور

asdasd
کد خبر : ۳۲۸۴۱۸

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان از ارتقاء رتبه این شرکت از یازدهم به ششم کشوری خبر داد و گفت: توسعه شهرک های صنعتی جدید باید با برنامه باشد .

به گزارش ایلنا، طهمورث لاهوتی‌اشکوری با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به مساحت اراضی صنعتی گیلان جزو استان‌های گروه 2 صنعتی کشور تلقی می‌شود.

وی افزود: بعد از برسی عملکرد شهرک‌های صنعتی در سال ۹۳که در ماه گذشته نتیجه آن مشخص شد استان گیلان از رتبه یازده در گروه 2 به رتبه ششم ارتقا یافت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان درباره دلایل رشد جایگاه صنعت گیلان در کشور گفت: در بخش تامین منابع‌مالی، از محل واگذاری‌زمین و دریافت وجوه اقساط موفقیت‌های بسیاری را بدست آوردیم و عملکرد ما در قسمت تأمین منابع‌مالی ارتقاء پیدا کرد.

وی افزود: اگرچه واگذاری زمین‌ها از نظر مساحت بیشتر از سال گذشته نبود اما دریافت وجوه نقد بیشتر بود. مسلما تامین منابع‌مالی به عملیاتی شدن پروژه‌ها کمک شایانی خواهد کرد و رتبه شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان را بالا می‌برد.

لاهوتی ادامه داد: شهرک‌صنعتی تموشل در لاهیجان، لشت نشا و یعقوبی لنگرود در سال گذشته به مرحله بهره‌برداری رسیدند و پیشرفت خوبی در زمینه تصفیه خانه فاضلاب هم داشتیم که منابع‌مالی آنها نیز تامین شده است. تصفیه‌خانه فاضلاب سفید رود رشت نیز در سال ۹۴ بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان اذعان داشت: شرکت شهرک‌های صنعتی توجه ویژه‌ای به بخش‌های زیست‌محیطی و زیربنایی دارد تا رشد صنعتی به محیط زیست آسیب نرسد. آلودگی آب‌های زیر زمینی و هوا و ... از جمله آلودگی‌هایی است که با رشد صنعت اتفاق می‌افتد احداث تصفیه‌خانه از این امر جلوگیری می‌کند.

لاهوتی افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان هم از لحاظ علمی و نیروی انسانی و هم از لحاظ توان اجرایی از شرکت‌های گروه ۲ توانمندی بالاتری دارد و امیدواریم با برنامه‌ریزی بتوانیم به جایگاه واقعی خود برسیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان درباره واحدهای صنعتی راکد عنوان کرد: در سال‌گذشته با کمک استاندار محترم اتفاقات بسیار خوبی افتاد که باعث تشویق واحدهای صنعتی راکد شد. اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم که در آن تمام واحدهای صنعتی می‌توانند از معافیت‌های مالیاتی برخوردار شوند باعث شد تا بسیاری از واحدهای راکد فعالیت خود را از سر بگیرند.

وی افزود: حدود ۳۰ واحد راکد در سال گذشته و 30 واحد نیز امسال مجددا به بهره‌برداری رسیدند. تعدادی از واحدهای که نمی‌توانستند به فعالیت خود ادامه دهند نیز به سرمایه‌گذاران جدید واگذار شدند. حمایت‌های ویژه شرکت شهرک‌های صنعتی نیز در این امر دخیل بوده است. به عنوان مثال سرمایه‌گذاران تا 70 درصد از تخفیفات بیمه حوادث و خسارت بهره مند شدند.

لاهوتی اظهار داشت: در حال حاضر در شهرک‌های صنعتی استان‌گیلان 200واحد راکد داریم که در سال‌گذشته 250 واحد بوده است. تلاش ما این است با حفظ شرایط موجود از این تعداد بکاهیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان ادامه داد: در شهرک‌صنعتی سفیدرود سر در حال حاضر حدود ۱۴۰ شرکت قرارداد دارند که حدود ۴۷ واحد به بهره برداری رسیده و بقیه آنها در حال ساخت هستند خوشبختانه سرمایه‌گذاران واحدها بنیه مالی خوبی دارند و به سرعت در حال ساخت و ساز هستند. در حال حاضر حدود ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و بیمه‌ای در این شهرک صنعتی اشتغال به کار دارند.

وی در پایان تاکید کرد: توسعه شهرک‌های صنعتی جدید باید با برنامه باشد و در عین حال از صنایع کوچک نیز حمایت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز