خبرگزاری کار ایران

معاون پیشگیری دادگستری گیلان

نهادهای فرهنگی اصلی‌ترین نقش را در حوزه پیشگیری دارند

معاون پیشگیری دادگستری گیلان، با بیان اینکه نهادهای فرهنگی اصلی‌ترین نقش را در حوزه پیشگیری دارند گفت: در حوزه پیشگیری اجتماعی نهادهای تربیتی از خانواده تا مدرسه، دانشگاه‌ و... در شکل‌گیری فرهنگی نقش تاثیرگذار دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از انزلی، احمد آقایی امروز در نشست تخصصی معاونان اجتماعی، پیشگیری و مدیران فرهنگی دادگستری‌های استان‌های کشور در مجتمع شهید مطهری این شهرستان، پیشگیری را امری فرهنگی دانست.

وی با بیان اینکه در پیشگیری فرهنگی و اجتماعی دستگاه‌ قضایی می‌تواند مدیریت کند، گفت: در حوزه پیشگیری اجتماعی نهادهای تربیتی از خانواده تا مدرسه، دانشگاه‌ و... در شکل‌گیری فرهنگی نقش تاثیرگذار دارند.

آقایی گفت: نهادهایی که اشتغالزایی می‌کنند در حوزه پیشگیری نقش دارند و امیدواریم پیشگیری فرهنگی را در جامعه نهادینه کنیم.

معاون پیشگیری رئیس کل دادگستری گیلان افزود: اگر به خانواده دقت شود و نهادهای تربیتی بهتر کار کنند وضعیت ما بهتر می‌شود.

آقایی با اشاره به اینکه تلاش بر این است که شرایط و ساختارهای اجتماعی اصلاح شود، تصریح کرد: قانون اساسی فعالیت تمام قوا را ترسیم کرده و محوریت و مدیریت در پیشگیری به‌عهده قوه قضاییه است.

وی با بیان اینکه نظام دینی توانسته در مقابل فرهنگ ابتذال غرب مقابله کند، افزود: سه راهبرد نظم، کار و سلامت اساس کار دستگاه قضایی در گیلان است.

این مسئول از گفتمان‌سازی فرهنگی در آسانسورهای سازمان‌ها، نهاد‌ها و بخش‌های خصوصی و احیای بنیاد صیانت از خانواده در گیلان خبر داد.

کد خبر : ۳۲۱۳۹۸