خبرگزاری کار ایران

اواخر ماه جاری

پیکر مطهر دو شهید گمنام در دانشگاه آزاد رشت خاکسپاری می‌شود

دبیر هیأت امناء دانشگاه آزاد اسلامی گیلان گفت: پس از پیگیری‌های مداوم مقرر شد واحد رشت در دهه پایانی آبان از برکت وجود دو تن از شهدای گمنام دفاع مقدس بهره‌مند شود.

به گزارش ایلنا، شورای فرهنگی دانشگاه آزاد  اسلامی استان گیلان با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان و معاونین و مسئولین فرهنگی واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی این استان در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

علیرضا امیرتیموری دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان دو عالم حضرت سید الشهدا (ع) ، وجود شهدا را یک جایگاه و منزلت بزرگ برای ایران اسلامی دانست و افزود : توجه به این مجموعه عظیم و بزرگ ایثار و شهادت که یکی از اسوه‌های پایداری نظام است ما را بر آن داشته تا در تمامی برنامه‌ها همواره با یاد شهدا و حافظ دستاورد آنها باشیم.

وی ضمن تاکید بر حمایت از انقلاب اسلامی ادامه دا د : جوانان باید حامی ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب باشند و در این راه  واهمه ای نداشته باشند تا دشمن نتواند به خود اجازه دخالت در امور جمهوری اسلامی ایران را دهد.  

امیر تیموری به نقش رهبری و کلیدی مقام معظم رهبری در موضوع برجام اشاره کرد و مراتب قدردانی جامعه دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان را از مقام عظمای ولایت اعلام داشته و تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی هرگز رهبر انقلاب را تنها نخواهد گذاشت و همواره پشتیبان ولایت بوده و خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ضمن برشمردن اهمیت برگزاری به موقع نماز در واحدهای دانشگاهی تأکید کرد: باید ستاد اقامه نماز در واحد های دانشگاهی فعال شده و مسئولین فرهنگی واحد ها با رصد خود از کم رنگ شدن آن جلوگیری کنند.

امیرتیموری از تدفین پیکر پاک دو شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت خبر داد و  تصریح کرد: بحمدالله پس از پیگیری های مداوم و طی بازدید سردار باقرزاده  فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از دانشگاه ازاد اسلامی واحد رشت این واحد دانشگاهی دردهه پایانی آبانماه سال جاری از برکت وجود دو تن از شهدای گمنام دفاع مقدس بهره مند خواهد شد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: رویکرد  دانشگاه آزاد اسلامی در مباحث فرهنگی برهمگان روشن بوده و آن نشان در نگاه ویژه مدیریت دانشگاه در دو سال اخیر دارد.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو افزود: دانشجو و دانشگاه باید سیاسی باشد و تلاش ما بر این است که با بالا بردن خرد و شعور سیاسی در دانشجویان و اساتید دانشگاه را به یک دانشگاه سیاسی تبدیل کنیم ولی حق نداریم به نفع هیچ یک از جریانات موضع گیری کنیم.

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با اشاره به پیش بینی برنامه های فرهنگی دانشگاه های آزاد اسلامی استان گیلان، بیان داشت:  همایش « حضرت امام (ره) و جوانان» در اوائل سال آینده با مشارکت واحد های دانشگاهی استان و دیگر دستگاهها و سازمانها در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار خواهد شد . همچنین بمناسبت 11 آذر سالروز شهادت بزرگ سردار گیلانی میرزا کوچک خان جنگلی، مراسم ویژه ای تدارک دیده شد که در تاریخ یاد شده برگزار می گردد.                                                        

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین علی کریمیان مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان  ضمن تسلیت ایام گفت: ما افتخار آن را داریم که در یک کشور کاملا شیعی با رهبری مقتدرانه مقام معظم رهبری زندگی کنیم و آنقدر توانسته ایم الهام بخش در جهان باشیم که دشمنان را مجبور به ایران هراسی کرده ایم.

وی افزود: ارتقای فرهنگی در دانشگاه ها محصول همتی است که مسئولین فرهنگی واحد ها ی دانشگاهی در کارهای فرهنگی با ترویج فرهنگ شیعی ترویج کرده اند .

کریمیان ادامه داد: آنچه امروز مهم است باید بتوان فرهنگ تشییع  را در جامعه رواج داد که نمازخانه ها و مساجد پایگاههای بسیار مناسبی برای ترویج این فرهنگ است.

رضا رجبی نژاد، رئیس شورای دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارش از مجموعه فعالیت های حوزه های دانشجویی و فرهنگی در واحد های دانشگاهی استان به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداخت.  

کد خبر : ۳۱۷۳۹۶