خبرگزاری کار ایران

برپایی نمایشگاه تخصصی سنگ‌های قیمتی در لاهیجان

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان از برپایی نمایشگاه سنگ‌های قیمتی ، نقره جات و زیور آلات در لاهیجان خبر داد.

به گزارش ایلنا، رضا علیزاده در تشریح این خبر اظهار کرد: در این نمایشگاه سنگ‌های قیمتی ،نقره جات و زیور آلات در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

وی افزود: این نمایشگاه درموزه تاریخ چای ایران واقع در لاهیجان برپا می شود و علاقمندان از نزدیک با این دسته از تولیدات آشنا می شوند.

علیزاده با اشاره به اینکه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در میان جوانان طرفداران بسیاری دارد، اضافه کرد: نمایشگاه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی لاهیجان از پنجم آبان افتتاح می شود و تا پنجم آذر ماه ادامه دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به اینکه سنگ های قیمتی را در موزه ها نگهداری می کند، اذعان کرد: در ایران و مازندران معادن فراوانی از سنگ های قیمتی وجود دارد که علاوه بر زیبایی ظاهری و قیمتی بودن، خاصیت درمانی فراوان دارند که در سال های اخیر بسیاری از خواص آنها شناسایی و در ساخت لوازم آرایشی بهداشتی و تسکین بیماری های روحی و روانی به کار می رود.

گفتنی ست؛ علاقمندان می توانند از روز سه شنبه مورخ 94/8/5 الی 94/9/5 از ساعت 10 صبح  تا 18 عصر به منظور بازدید از نمایشگاه تخصصی سنگ‌های قیمتی، نقره جات و زیور آلات به موزه تاریخ چای ایران واقع در خیابان کاشف شرقی لاهیجان مراجعه نمایند.

کد خبر : ۳۱۶۴۵۳