خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت گیلان خبر داد:

آغاز فعالیت مراکز دار قالی در شهرستان‌های گیلان

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۴۶۴

نخستین مرکز با ۲۰ دار قالی در شهرستان شفت فعال شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از آغاز فعالیت مراکز دار قالی شهرستان‌های گیلان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، علی منتظری، امروز در جلسه بررسی مسایل و مشکلات صنعت فرش گیلان با اشاره به فعالیت فرش‌بافان این استان اظهار کرد: در گیلان ۱۳ هزار و ۳۰۰ نفر فرش‌باف فعالیت دارند که ۹ هزار و ۵۰۰ نفر بیمه شده هستند.

وی با بیان اینکه در بیمه فرش‌بافان دولت اعتبار جدیدی اختصاص نداده است، افزود: با این وجود نمی‌توانیم فرد جدیدی را در این زمینه بیمه کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان آمار بافت فرش در این استان را ۴۴ هزار متر مربع عنوان کرد و گفت: در گذشته این رقم ۱۲ هزار متر مربع بود.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای عملاً بیمه شده هستند اما کار فرش را انجام نمی‌دهند، تصریح کرد: در تلاش هستیم حداقل‌ها را در این زمینه در نظر بگیریم.

منتظری به محدودیت مکان برای فرش‌بافان استان اشاره کرد و یادآور شد: طبق تفاهمنامه با مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای مقرر شده واحدهای مخروبه این مرکز برای فرش‌بافان در نظر گرفته شود که در این زمینه مقرر شده تا تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی برای بازسازی و تعمیر واحدهای مذکور اختصاص یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از راه‌اندازی مرکز کارگاهی بافت فرش در شهرستان‌های این استان خبر داد و گفت: نخستین مرکز با ۲۰ دار قالی در شهرستان شفت فعال شده است.

وی با اشاره به اینکه به‌زودی کارگاه مذکور در ماسال فعال می‌شود، خاطرنشان کرد: در آینده تمام مراکز دار قالی در شهرستان‌های گیلان فعال می‌شود.

منتظری فرش دستباف و ابریشمی را اولویت این کارگاه‌ها خواند و یادآور شد: تاکنون نتوانسته‌ایم برای فرش‌بافان و کارگاه‌های فرش استان که نیاز به تسهیلات دارند ریالی دریافت کنیم و مشکل ما سرمایه در گردش و ثابت است.

وی با بیان اینکه سال‌های گذشته تسهیلات بیشتر بود، تصریح کرد: امسال رقم تسهیلات پایین است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از در اختیار قرار دادن بخشی از نمایشگاه به اتحادیه فرش‌بافان این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: بهترین فرش با برند کاشان و قم در گیلان تولید می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز