خبرگزاری کار ایران

رئیس بخش جرم شناسی موسسه ماکس پلانک آلمان:

هدف از اجرای مجازات ها باید بهبود ارزش های اجتماعی باشد

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۲۵۴

به مناسبت هفته پژوهش، نشست علمی - حقوقی با حضور پروفسور هانس جرج آلبرشت رئیس بخش جرم شناسی موسسه ماکس پلانک آلمان در دانشگاه گیلان برگزار شد.

رئیسبخش جرم شناسی موسسه ماکس پلانک آلمان گفت: هدف از اجرای مجازات ها باید بهبود ارزش های اجتماعی باشد.

به گزارش ایلنا از رشت، هانس جرج آلبرشت در این نشست که در دو نوبت صبح و بعد از ظهر به تعیین مجازات برای جرم های ارتکابی توسط بزهکاران پرداخت و افزود: این مجازات ها مبتنی بر حقوق اساسی بشر از جمله حق حیات است.

وی خاطرنشان کرد: جامعه نیاز به حقوق کیفری دارد و در مقابل اعمال افراد باید یک سطح حقوقی، رفتار آنها را معین کند و اگر این طور نباشد نمی‌توانیم نظم جامعه را نگه داریم همچنین در یک جامعه هیچ‌کس نباید خواست خود را بر دیگران تحمیل کند مگر به وسیله قانون.

وی تصریح کرد: هدف از اجرای مجازات ها باید بهبود ارزش های اجتماعی باشد، نه انتقام گیری از فرد خاطی.

پروفسور هانس جرج آلبرشت که به دعوت گروه حقوق دانشگاه گیلان در تالار حکمت این دانشگاه سخن می‌گفت، توجه به اصول پیشگیرانه را عاملی منطقی وکارآمد در خصوص بازدارندگی از وقوع جرم دانست

وی با بیان اینکه در اجرای مجازات ها باید اصل مسئولیت شخصی اعمال شود تاکید کرد: هر شخصی با دیگری فرق دارد و نباید گناه و جرم یک شخص را پای دیگری نوشت.

وی در خصوص مقدار و میزان مجازات ها هم اظهار داشت: در این زمینه عوامل متعددی می تواند دخیل باشدکه از جمله آن نوع جرم و حالت خطرناک آن، سابقه قبلی مرتکب و همنچین میزان جریحه دار شدن نظم عمومی جامعه می تواند مد نظر قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز