خبرگزاری کار ایران

در هشت ماهه نخست سال جاری صورت گرفت؛

ثبت ۲۱۱ شرکت ایرانی و خارجی در سازمان منطقه آزاد انزلی

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۴۹۸

از ۲۱۱ شرکت ثبت شده در این مدت، ۱۷۴ شرکت ایرانی، ۸ شعبه شرکت ایرانی، ۳ موسسه، ۲۵ شرکت خارجی و ۱ شعبه شرکت خارجی می باشند.

ثبت ۲۱۱ شرکت ایرانی و خارجی در هشت ماه سال ۱۳۹۳ در سازمان منطقه آزاد انزلی صورت گرفتهاست.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، از ابتدای فروردین تا پایان آبان ماه سال جاری تعداد شرکت های ثبت شده در واحد ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی معنوی معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری این سازمان به ۲۱۱ شرکت ایرانی و خارجی بالغ شده است.

در مدت مشابه سال گذشته تعداد ۱۵۲ شرکت به ثبت رسیده که بیانگر رشد ۳۹ درصدی عملکرد ثبت شرکتهای این سازمان در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ می باشد.

بنابراین گزارش ارزش ریالی سرمایه اولیه اظهار شده از سوی شرکتهای ثبت شده در هشت ماه منتهی به ابتدای آبان ماه سال جاری به ۳۶۵ میلیارد ریال افزایش یافته که در قیاس با رقم ۲۸۰ میلیارد ریال در مدت مشابه سال ۹۲ از رشد ۳۰ درصدی میزان سرمایه اولیه اظهار شده ۲۱۱ شرکت ثبت شده در این منطقه خبر می دهد.

از ۲۱۱ شرکت ثبت شده در این مدت، ۱۷۴ شرکت ایرانی، ۸ شعبه شرکت ایرانی، ۳ موسسه، ۲۵ شرکت خارجی و ۱ شعبه شرکت خارجی می باشند.

این گزارش در خصوص عملکرد ثبت شرکت های سازمان منطقه آزاد انزلی طی ۹ سال گذشته شرکتهای ثبت شده می افزاید: از زمان شروع به کار رسمی این سازمان در سال ۱۳۸۴ تا پایان آبان ماه سال جاری تعداد شرکتهای ثبت شده به ۱۰۸۸ شرکت ایرانی و خارجی رسیده، در حالیکه مجموع ارزش ریالی سرمایه اولیه اظهار شده از سوی این تعداد شرکت در این مدت از مرز ۲۸۰۰ میلیارد ریال گذشته است.

گفتنی است امکان ثبت شرکت با سهام داران خارجی(غیر ایرانی) در منطقه آزاد انزلی زمینه ثبت افزون بر ۱۱۰ شرکت خارجی در این منطقه از زمان شروع به فعالیت آن شده و عمده این سهام داران از کشورهای آذربایجان، چین، کرده جنوبی، ترکیه، امارات متحده عربی، انگلستان، آلمان، هند، تاجیکستان، روسیه، سوئد، ترکمنستان و پاکستان با میزان سهام ۳۳ تا ۱۰۰ می باشند.

علاوه بر مزایا و معافیت های قانونی چون آزادی مشارکت سرمایه گذاری خارجی تا سقف ۱۰۰ درصد، معافیت مالیاتی ۲۰ ساله از تاریخ صدور پروانه بهره برداری و امکان ورود اتباع خارجی از طریق مبادی ورودی و خروجی مجاز مناطق، بدون نیاز به صدور روادید قبلی در کنار رونق فضای کسب و کار در منطقه آزاد انزلی از طریق فعالیت بورس کالای منطقه، امکان ثبت شرکت در یک روز اداری، اجرای مصوبه های کالای همراه مسافر و تردد خودرو با پلاک منطقه آزاد انزلی و اجرایی نمودن تمامی مزایا و معافیت های قانونی مندرج در قانون به سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی و تولیدی در محدوده منطقه را می توان از دلایل رشد ثبت شرکت ها و حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی اعلام نمود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز