خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان خبر داد:

آمادگی برای بهره برداری از سد آیت الله بهجت

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۰۹۶

۱۰۵ میلون متر مکعب ظرفیت ذخیره سازی این سد است که تاکنون حدود ۱۳ میلیون متر مکعب آن آبگیری شده است.

استاندار گیلان از آمادگی برای بهره برداری و افتتاح از سد مخزنی آیت الله بهجت با حضور مسئولان کشوری در رودبار خبر داد.

به گزارش ایلنا از رودبار، محمد علی نجفی استاندار گیلان صبح امروز به همراه تنی چند از مدیران از سد مخزنی آیت ا… بهجت(ره) واقع در شهر بیجار رودبار بازدید کرد.

وی پس از بازدید در نشست با جمعی از مدیران از آماده بودن سد آیت ا… بهجت(ره) جهت افتتاح خبر داد و افزود: برای تکمیل این پروژه تاکنون در حدود ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

نجفی با بیان اینکه با اجرای این پروژه نگرانی های مردم استان در خصوص مسائل زیست محیطی مربوط به آب های گیلان حل می شود، اظهار داشت: با بهره برداری از این پروژه مهم ۷۰ درصد از جمعیت شهری و بیش از ۲۲۰ روستای استان از نعمت آب شرب کیفی و مناسب برخوردار خواهند شد.

نماینده عالی دولت در گیلان ظرفیت تنظیم سالانه این سد را ۱۶۵ میلیون متر مکعب عنوان کرد و افزود: ۱۰۵ میلون متر مکعب ظرفیت ذخیره سازی این سد است که تاکنون حدود ۱۳ میلیون متر مکعب آن آبگیری شده است.

نجفی با اشاره به عزم ملی و استانی در جهت اجرای هر چه سریعتر این پروژه، از افتتاح این سد با حضور مقامات بلند پایه شوری خبر داد و افزود: با توجه به هماهنگی صورت گرفته با وزیر نیرو امیدواریم شاهد افتتاح این سد با حضور مقامات بلند پایه کشوری باشیم.

و ی در خصوص ۴۵ خانوار ساکن در بالا دست سد آیت ا… بهجت اظهار داشت: راه ارتباطی به طول ۲ کیلومتر برای مردم این منطقه شناسایی شد و با توجه به صورت جلسه ای که امروز تنظیم گردید مقرر شد تا این مسیر ارتباطی بازگشایی و انشاء ا… مشکلات این ۴۵ خانوار مرتفع خواهد شد

نجفی همچنین از آغاز عملیات اجرایی سد دیورش رودبار در سال جاری خبر داد و افزود: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته انشاء ا… در سال جاری کلنگ احداثسد دیورش رودبار به زمین زده خواهد شد و این سد ظرف مدت ۳ سال ساخته خواهد شد که با اجرای آن مردم شهرستان رودبار شامل شهرهای رستم آباد، رودبار، توتکابن، لوشان، منجیل و ۱۴روستای منطقه از نعمت آب شرب کیفی و عاری از هرگونه مضرات برخوردار خواهند شد.

آقا بیگی مدیر عامل آب منطقه ای گیلان نیز در این نشست با قدردانی از همکاری استاندار گیلان در این پروژه

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز