خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی گیلان:

پیگیری کاهش تعرفه‌های گمرکی چای از طرف فدراسیون روسیه

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۶۹۶

برقراری خطوط پروازی بین رشت و آستراخان روسیه پیگیری می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان از پیگیری کاهش تعرفه‌های گمرکی چای از طرف فدراسیون روسیه برای جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، هادی تیزهوش‌تابان با تاکید بر استفاده از امکانات و مزیت‌های نسبی برای رشد و توسعه اقتصادی کشور اظهار کرد: کسب درآمدهای ارزی از محل صادرات محصولات تولید شده در داخل از وظایف اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی است.

وی وظیفه مهم بازاریابی محصولات داخلی در بازارهای خارج از ایران را به عهده اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی عنوان کرد و افزود: برداشتن موانع و توانمند کردن رابطه بین‌المللی و مهیا کردن امکان توسعه و رشد صادرات کالا و خدمات از کشور به عهده اتاق مذکور است.

تیزهوش‌تابان با بیان اینکه ایران رتبه ۱۳۰ بین ۱۸۹ کشور دنیا در سهولت فعالیت اقتصادی را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: کیفیت کالای صادراتی ایران به دیگر کشور‌ها از ۱۵۵ به ۱۴۸ ارتقا پیدا کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان بر ایجاد هماهنگی و همکاری بین بازرگانان، صاحبان صنایع، معادن و کشاورزی در اجرای قوانین مربوطه و مقررات جاری مملکتی تاکید کرد و گفت: ارائه نظر مشورتی در مورد موضوع‌های اقتصادی کشور به قوای سه‌گانه از وظایف اتاق‌های بازرگانی است.

وی خواستار همکاری دستگاه‌های اجرایی و دیگر مراجع ذی‌ربط به منظور اجرای قوانین و مقررات مربوط به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان شد و بیان کرد: ارتباط با اتاق بازرگانی دیگر کشور‌ها و تشکیل اتاق‌ها و کمیته‌های مشترک با آن‌ها طبق سیاست‌های کل نظام جمهوری اسلامی ایران پیگیری می‌شود.

تیزهوش‌تابان به تشکیل نمایشگاه‌های تخصصی و بازرگانی داخلی و خارجی با کسب مجوز از وزارت صنعت و معدن توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان اشاره کرد و یادآور شد: تلاش در شناسایی بازار کالای صادراتی ایران در خارج از کشور و تشویق و کمک به موسسه‌های مربوطه در راستای شرکت در نمایشگاه‌های بازرگانی داخلی و خارجی از وظایف اتاق مذکور است.

وی با اشاره به تشکیل شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، خاطرنشان کرد: توزیع مناسب اعتبارات ارزی بین استان‌ها توسط صندوق توسعه ملی کشور، طبق معیارهای رتبه فضای کسب و کار و حضور سرمایه‌گذاران بالقوه در عرصه‌های استانی توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان در شورای گفت‌وگوی استان پیگیری می‌شود.

تیزهوش‌تابان اصلاح قانون موجود برای بهره‌مند شدن شهرک‌های صنعتی از آن بخش از مالیات بر ارزش افزوده که تنها در اختیار شهرداری‌ها قرار می‌گیرد را از اقدام‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان برشمرد و اظهار کرد: اتاق مذکور پیشنهاد استفاده از فرصت صادرات محصولات کشاورزی به کشور روسیه را ارائه کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان با بیان اینکه مطالبات گلخانه‌داران خسارت دیده از برف سال‌های ۸۳ و ۸۶ پیگیری شده است، تصریح کرد: مشکل مالیاتی منطقه آزاد تجاری صنعتی آزاد انزلی با پیگیری اتاق مذکور برطرف شده است.

وی به تعامل خارجی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان اشاره کرد و افزود: دریافت و اعزام هیئت‌های تجاری از کشورهای روسیه، آذربایجان، اسلونی، گرجستان، تاجیکستان و افغانستان با هدف گسترش مبادلات تجاری گیلان انجام شده است.

تیزهوش تابان از برگزاری نمایشگاه «صنعت ساختمان، آب و برق، خدمات فنی و مهندسی، دکوراسیون داخلی و مواد غذایی» با محوریت گیلان در آستراخان روسیه خبر داد و بیان کرد: نمایشگاه مذکور آذرماه امسال برگزار می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در ماخاچ‌کالای روسیه، یادآور شد: احداث«سرای تجاری ایرانیان در آستراخان» در حال پیگیری است.

وی از پیگیری کاهش تعرفه‌های گمرکی چای از طرف فدراسیون روسیه برای جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: برقراری خطوط پروازی بین رشت و آستراخان روسیه پیگیری می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز