خبرگزاری کار ایران

امضای تفاهم نامه همکاری مرکز علمی کاربردی رشت با شرکت تولید قطعات خودرو لاهیجان

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۵۷۲

تفاهم نامه همکاری تحقیق و پژوهش بین مرکز آموزشی علمی – کاربردی رشت با شرکت تولید قطعات جلوبندی خودرو ایران – لاهیجان به امضا رسید.

به گزارش ایلنا، بنا بر اهمیت ویژه تحقیق و تاثیر نتایج حاصل از پژوهش‌های علمی بر توسعه صنعتی و در راستای استقلال فنی کشور، تفاهم نامه همکاری فی مابین شرکت تولیدی و قطعات جلوبندی خودرو ایران – لاهیجان و مرکز علمی – کاربردی خانه کارگر گیلان با حضور فرماندار لاهیجان و مدیران کارخانه و «دکتر مقدسی» ریاست دانشگاه به امضاء رسید.

به گزارش ایلنا، بازدید ۳۰۰ دانشجو از دانشگاه علمی – کاربردی گیلان از مراحل تولید قطعات جلوبندی خودرو لاهیجان از برنامه‌های دیگر بود.

«دکتر غلامرضا مقدسی» رئیس دانشگاه علمی – کاربردی گیلان هدف از این تفاهم نامه را تشریح کرد و گفت: اگر یک مثلثرا تصویر کنیم دانشگاه و صنعت پایه‌های مثلثو راس آن را دولت تشکیل می‌دهد و باید با هم تعامل داشته باشند.

وی افزود: صنعت به دانشگاه و تحقیق نیازمند است و دانشگاه نیز باید آموزش‌های کار‌شناسی و دکتری خود را بعد از اتمام تحقیقات عملی سازد و این بزرگ‌ترین گام در توسعه صنعت و صادرات است.

مقدسی تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده در این باره «مهندس پورنصیری» از شرکت تولید قطعات و جلوبندی خودرو لاهیجان پیش گام شدند و بسیار از ایشان سپاسگزاریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: با توجه به توانمندی‌هایی که در استاندار محترم گیلان سراغ داریم، انتظار داریم کمیته تحقیقات و توسعه که مدت هاست قولش داده شده، هرچه زود‌تر تشکیل شود و با حضور روسای دانشگاه و صاحبان صنایع در راستای ایجاد ارتباط مستمر دانشگاه و صنعت با هدف صنایع و کاربردی کردن آموزشهای دانشگاه قدم برداریم.

رئیس مرکز آموزش علمی – کاربردی خانه کارگر گیلان در ادامه پیشنهاد کرد: بخشی از تولید قطعات به دانشگاه علمی – کاربردی سپرده شود و این قسمت از تولیدات از مالیات حذف شود، کارخانجات به جای اینکه یک دستگاه سوله جدید در کارخانه نصب کنند به دانشگاه‌ها وارد شوند و در آنجا تولیدات را به دانشجویان بسپارند.

فرماندار لاهیجان نیز دربارهٔ شرکت قطعات خودرو لاهیجان اظهار کرد: صنعتی که در اینجاست یک صنعت زیربنایی است و دانشگاه علمی – کاربردی آنطور که از اسمش پیداست هم باید علمی باشد و هم عملی.

وی افزود: ما ضمن حمایت از بخش صنعتی مهارت‌های علمی و فناوری را برای افزایش کیفی عملی صنعت مورد توجه قرار می‌دهیم.

فرماندار لاهیجان در ادامه خاطرنشان کرد: علاوه بر شهر صنعتی موجود تاسیس ۲ شهرک صنعتی جدید در شهرستان لاهیجان از برنامه‌های ماست

وی بابیان اینکه لاهیجان یک شهر علمیست افزود: جمعیت دانشجویی ما بیشتر از دانش آموزی است و ما از فرصت‌های اینچنین استقبال می‌کنیم و شما بعنوان یک مرکز علمی و این شرکت بعنوان یک شرکت صنعتی با هم تعامل داشته باشید و هرچه دامنه همکاری را وسیع‌تر کنیم یقینا به نفع همگان خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز