خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم رشت در مجلس تاکید کرد:

تقویت درآمدهای اقتصادی دانش ‌بنیان در کشور

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۱۷۴

درآمدهای اقتصادی در حوزه بین المللی پزشکی با پیشرفت‌هایمان در علم پزشکی همگام نیست.

نماینده مردم رشت در مجلس بر تقویت درآمدهای اقتصادی دانش ‌بنیان در کشور به ویژه در حوزه بین المللی پزشکی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، حسن تامینی در نشست بررسی فواید و آسیب‌های طرح تحول نظام سلامت و تطابق آن با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: مقام معظم رهبری تاکیدات فراوانی در زمینه رفع دغدغه‌های مردم در حوزه درمان داشته‌اند و به همین دلیل باید در این حوزه به صورت جدی وارد عمل شویم.

وی با اشاره به اینکه این مسئله در دوره‌های قبلی مجلس مورد بررسی قرار گرفته شده است، افزود: در مجلس هشتم نیز حوزه درمان و سلامت مردم مورد توجه ویژه نمایندگان قرار داشته و رفع مشکلات مردم در این حوزه از مهم‌ترین دغدغه‌های ماست.

نماینده مردم رشت بازنگری در حوزه فرهنگی جامعه پزشکی را یک ضرورت دانست و اذعان داشت: در حالی درمان و سلامت در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ما در هم ادغام شده‌اند که این دو حوزه در سایر کشور‌ها مجزا از یکدیگر هستند.

این مسئول گفت: امروز شاهد حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص ایرانی مطرح در بحثآموزش پزشکی هستیم که این امر باعثافتخار ماست.

تامینی؛ اقتصاد دانش ‌بنیان کشور را ضعیف دانست و افزود: درآمدهای اقتصادی در حوزه بین المللی پزشکی با پیشرفت‌هایمان در علم پزشکی همگام نیست.

وی در خصوص تجمیع بیمه نیز گفت: این طرح در مجلس شورای اسلامی تصویب شد اما به دلیل عدم تقویت بیمه تاکنون اقدام خاصی در این زمینه صورت نگرفته است.

تامینی بر لزوم نظامند شدن مالیات بر درآمد پزشکان براساس درآمد آن‌ها تاکید کرد و ابراز داشت: در خصوص طرح تحول سلامت نیز باید صبور بوده و همگی برای اجرای آن همکاری کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز