خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم رشت در مجلس:

فرمایشات آیت الله قربانی حرف دل مردم بود

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۱۲۵

عمده اختلافات اعضای شوراها با شهرداران، به دلیل عدم به کارگیری نیروهای آنها در شهرداری است و اختلاف آنها به خاطر مردم نیست.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به نارضایتی مردم از عملکرد شورا گفت: فرمایشات آیت الله قربانی حرف دل مردم بود.

به گزارش ایلنا از رشت، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با بیان این مطلب اظهار کرد: در آینده نزدیک طرح نظارت عالیه بر عملکرد شورا‌ها را در دست داریم.

وی افزود: متاسفانه شورا‌ها خودشان را در بحثشهرداری منحصر کرده‌اند و مابقی مباحثشهر را‌‌ رها کرد ه‌اند در واقع تمام انرژی خودشان را گذاشتند تا یک شهردار را بردارند و شهردار دیگر را بگذارند.

نماینده مردم رشت در مجلس بابیان اینکه این طور به نظر می‌آید که هر عضو شورا به دنبال کسب قدرت بیشتر در داخل شورا است، ادامه داد: عمده اختلافات آن‌ها با شهردار‌ها، به دلیل عدم به کارگیری نیروهای آن‌ها در شهرداری است و اختلاف آن‌ها به خاطر مردم نیست.

وی افزود: ما در شورا‌ها مخصوصاً در رشت حرف‌مان این بود که اگر شهرداری ضعیف است اول یک شهردار قوی پیدا کنید و بعد شهردار مثلا ضعیف را بردارید و یا عزل کنید که متاسفانه این اقدام انجام نشده است.

وی گفت: عزل شبانه یک فرد آن هم بدون دادن فرصت، یک اشتباه است این گونه از عزل‌ها خدای ناکرده مربوط به مسائل اخلاقی یا امنیتی و یا مالی است زیرا ضعف عملکردی، عزل شبانه ندارد. ‌

جعفرزاده تصریح کرد: در رشت عمده مراجعات مردمی به دفتر ما نشان از ناراحتی از عملکرد شورا دارد تا جایی که عمدتاً مردم که به ما مراجعه می‌کنند می‌گویند کاری کنید که شورا‌ها منحل شود.

به گفته وی مردم معتقدند که خرج شهرداری با آمدن شورا‌ها زیاد شده است وقبلاً یک نفر حقوق بگیر از جیب مردم بود ولی الان ۱۵ نفر و هر کدام یک ماشین و یک امکانات … بنابراین نارضایتی از برخی از شورا‌ها به دلیل نحوه عملکردشان به شدت در بین مردم افزایش یافته است.

این مسئول فرمایشات آیت الله قربانی در نماز جمعه، رشت را برخواسته از دل و زبان مردم دانست و گفت: ایشان به دلیل نوع ارتباطی که با مردم دارند حرف دل مردم را می‌زنند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان اظهار کرد: ما در مجلس به دنبال طرحی هستیم که هر چه سریع‌تر بتوانیم یک نظارت عالیه بر عملکرد شورا‌ها داشته باشیم اعضای شورا از مردم رای گرفتند که عضو شورا بشوند نه اینکه شهردار شوند.

وی متذکر شد: لذا حق شهردار شدن ندارند و باید‌‌ همان قولی را که به مردم داده‌اند را عمل کنند نه غیر از آن را و بنده توصیه می‌کنم که شورا‌ها هر چه سریع‌تر به وعده‌هایی که به مردم دادند برگردند و فرمایشات نماینده ولی فقیه در استان گیلان که سخنی صحیح و حرف دل مردم است را فصل الخطاب قرار دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز