خبرگزاری کار ایران

ابوترابی‌فرد:

ولایت‌مداری درس مکتب عاشوراست

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۴۲۴

نایب رئیس مجلس گفت: حقیقت دین را در امامت و شناخت و تبعیت از امام دانست و تصریح کرد: شناخت حق در فراز و نشیب‌ها کاری دشوار است و خداوند کار سخت را آسان کرده و انسان با پیروی از امام در راه حق گام برمی‌دارد و شهدای کربلا امام خود را شناختند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ولایت‌مداری درس مکتب عاشوراست.

به گزارش ایلنا از فومن، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در مراسم سومین سالگرد بزرگداشت نخستین شهیده صالحین کشور «زهرا دقیقی‌خداشهری» همسر جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس حجت‌الاسلام محمد حسن‌زاده، مسئول معاونت تربیت و آموزش سپاه قدس گیلان در مسجد جامع این شهر عالم پس از نعمت حیات انسانی بالا‌ترین نعمت برای بشر پیامبران، اولیا و امامان معصوم است.

وی با اشاره به اینکه در سایه نعمت پیامبر(ص) امکان دریافت وحی و تربیت دینی محقق می‌شود، افزود: انسان در سایه اسلام می‌تواند با شتاب در راه حق گام بردارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تصریح بر اینکه تمام شخصیت آیت‌الله بهجت در دو کلمه دین‌شناسی و دین‌باوری خلاصه می‌شود، خاطرنشان کرد: وی دین خود را خوب شناخت و در تمام عمرش به دین وفادار بود.

وی حقیقت دین را در امامت و شناخت و تبعیت از امام دانست و تصریح کرد: شناخت حق در فراز و نشیب‌ها کاری دشوار است و خداوند کار سخت را آسان کرده و انسان با پیروی از امام در راه حق گام برمی‌دارد و شهدای کربلا امام خود را شناختند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شناخت امام راه سعادت است، خاطرنشان کرد: ایران دارای هویت بیشتری در جهان بود و در ۲۰۰ سال اخیر ۵۰ درصد سرزمین ما را جدا کردند.

وی افزود: امام خمینی(ره) از این کشور نماد مردم‌سالاری دینی، نماد اقتدار سیاسی، نماد همبستگی، وحدت ملی و انسجام اسلامی، نماد امنیت، نماد شعور سیاسی، عزت و… در این دنیا ایجاد کرد و این امر در تداوم فرهنگ امامت است.

ابوترابی‌فرد گفت: دیروز امام(ره) و امروز خلف صالح او مقام معظم رهبری است که مردم از امام تبعیت می‌کنند و اگر در این مسیر صادق و ثابت‌قدم باشیم انقلاب بزرگی اتفاق می‌افتد و این بزرگ‌ترین درس عاشورا است که به ما می‌آموزد.

به گفته وی، امروز عراق استقلال، مردم‌سالاری، جایگاه سیاسی و امنیتی خود را مدیون نظام‌اسلامی و رهبری هوشمند و مقتدر ایران است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موصل قرارگاه تاکتیکی برای فتح بغداد بود، یادآور شد: ملت عراق حماسه خلق کرد و اجازه نداد بغداد سقوط کند.

وی لبنان را نماد مقاومت اسلامی در دنیای عرب خواند و تصریح کرد: این مقاومت به دلیل تبعیت از مقام معظم رهبری است.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه حماسه سیاسی ۲۴ خرداد ۹۲ با رهنمود‌ها و اقتدار رهبری تحقق یافت، متذکر شد: باید نعمت ولایت را قدر بشناسیم و این درس مکتب عاشوراست.


نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز