خبرگزاری کار ایران

مدیرکل گمرک بندر آستارا خبر داد:

افزایش ۸درصدی صادرات غیرنفتی بندر آستارا نسبت به پارسال

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۶۱۷

در هفت ماه امسال ۲۴ هزار تن کالا به ارزش ۱۱۲ میلیون دلار از طریق گمرک آستارا ترانزیت شده است.

مدیرکل گمرک شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: میزان صادرات غیرنفتی نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۵ درصد از نظر وزنی و ۸ درصد از نظر ارزش افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش ایلنا از آستارا، حمیدرضا محمدی افزود: عمده کالاهای صادره شامل محصولات کشاورزی، مواد غذایی، سیمان، گچ، شوینده‌ها، محصولات شیمیایی، پارچه، صنایع دستی، فرش و موکت، البسه، کیف و کفش، مصالح ساختمانی و پلاستیکی، محصولات معدنی و فلزی بوده است.

محمدی بیان کرد: این کالا‌ها به کشور‌های جمهوری آذربایجان، گرجستان و روسیه صادر شده است.

وی اظهار کرد: در هفت ماه امسال ۲۴ هزار تن کالا به ارزش ۱۱۲ میلیون دلار از طریق گمرک آستارا ترانزیت شده است.

وی اضافه کرد: این میزان ترانزیت خارجی ورودی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۲۶ درصد کاهش و از حیثارزش ۲۴ درصد افزایش داشته است.

وی عمده کالاهای ترانزیت ورودی را شامل لوازم چوب، فرآورده‌های نفتی، پنبه، الیاف مصنوعی، شمش آهن، مس، پشم شیشه و ورق آهن ذکر کرد و گفت: این کالا‌ها از کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه، گرجستان و اکراین به مقصد کشورهای ترکیه، عراق و امارت متحده عربی ترانزیت شده است.

محمدی ادامه داد: در هفت ماه امسال همچنین ۲۱۷ هزار تن کالا به ارزش ۹۲۴ میلیون دلار از طریق گمرک آستارا به خارج از کشور ترانزیت شده که این میزان ترانزیت خروجی از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۹۰ و ۱۴۶ درصد رشد داشته است.

وی عمده کالاهای ترانزیت خروجی را شامل لوازم برقی، خودروی سواری، مبلمان، ماشین آلات، لوازم بهداشتی، مصالح ساختمانی، کچ، سیمان، ظروف شیشه‌ای، البسه، مواد شیمیایی و محصولات کشاورزی عنوان کرد.

وی افزود: این کالا‌ها از قاره‌های مختلف به کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه، گرجستان و اوکراین ترانزیت شده است.

محمدی ادامه داد: در هفت ماه امسال ۹۹ هزار تن کالا به ارزش ۵۷ میلیون دلار از مبدا گمرک آستارا وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۶۵ درصد افزایش و از نظر ارزش یک درصد کاهش داشته است.

وی عمده کالاهای وارده را شامل مواد شیمیایی، چوب، آهن آلات، ماشین آلات و لوازم برقی ذکر کرد و گفت: این کالا‌ها از کشورهای روسیه، گرجستان و جمهوری آذربایجان وارد کشور شده است.


نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز