خبرگزاری کار ایران

با حضور بیش از یک‌صد نفر؛

کاروان تعزیه در رشت به حرکت در می‌آید

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۰۲۱

اولین گردهمایی، ساعت ۱۵ روز دوشنبه، پنجم آبان، همزمان با دوم محرم برگزار می‌شود و کاروان تعزیه تا حرم فاطمه اخری(س)(خواهر امام رضا(ع) حرکت خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خبر داد: کاروان تعزیه با حضور بیش از یکصد نفر از تعزیه خوانان گیلان، دهه اول محرم در رشت به حرکت در می‌آید.

به گزارش ایلنا از رشت، فیروز فاضلی، با اعلام این مطلب اظهار کرد: همزمان با آغاز دهه اول محرم، با حضور بیش از یک صد نفر از تعزیه خوانان استان، کاروان تعزیه در رشت به حرکت درخواهد آمد.

وی با اشاره به قدمت تعزیه در استان گیلان گفت: در این برنامه، گروه‌های تعزیه در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا(ص) رشت گردهم می‌آیند و از آنجا با لباس تعزیه و اجرای این آیین هنری و مذهبی در سطح شهر به حرکت در می‌آیند.

فاضلی افزود: اولین گردهمایی، ساعت ۱۵ روز دوشنبه پنجم آبان همزمان با دوم محرم برگزار می‌شود و کاروان تعزیه تا حرم فاطمه اخری(س)(خواهر امام رضا(ع)) حرکت خواهد کرد.

این مسئول فرهنگی ادامه داد: همچنین دومین گردهمایی تعزیه خوانان، ساعت ۱۵ روز پنجشنبه، ۸ آبان، همزمان با پنجم محرم خواهد بود که کاروان تعزیه از مجتمع مذکور به سوی بقعه دانای علی رشت به حرکت درخواهند آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز