خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان فرهنگی رشت خبر داد:

برگزاری مراسم «تعزیه‌خوانی» در مناطق ۵ گانه رشت

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۴۰۶

بیان واقعه عاشورا در قالب هنر، احساس و رابطه‌ای با مخاطب ایجاد می کند که سبب جذب مخاطب و تشریح مصائب و وقایع آن زمان می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ‌ورزشی شهرداری رشت از برگزاری مراسم «تعزیه‌خوانی» در مناطق ۵ گانه رشت خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، علیرضا قانع با بیان این خبر با اشاره به برگزاری برنامه‌های ماه محرم با محوریت ترویج و اشاعه امر به معروف و نهی از منکر در رشت اظهار کرد: مسجد محوری از اولیت‌های برنامه‌ای حوزه فرهنگی شهرداری رشت است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ ویژه‌برنامه محرم با همکاری هیئت‌های مذهبی، انجمن‌های سازمان فرهنگی شهرداری رشت و هیئت‌های مذهبی برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: گروه تعزیه‌خوانی با همکاری این سازمان و سایر نهادهای فرهنگی به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و صفر مراسم تعزیه‌خوانی برگزار می‌کند.

قانع با تصریح بر اینکه پیام نهضت عاشورا و اهداف قیام امام حسین(ع) همیشه جاوید و ماندگار است، خاطرنشان کرد: هنرمندان با هنر تعزیه این واقعه ماندگار را روایت می‌کنند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت، تصریح کرد: بیان واقعه عاشورا در قالب هنر احساس و رابطه‌ای با مخاطب ایجاد می‌کند که سبب جذب مخاطب و تشریح مصائب و وقایع آن زمان می‌شود.

قانع با تأکید بر اینکه سوگواری سید الشهداء(ع) یک فرصت عظیم فرهنگی، معنوی و دینی است، گفت: آشنایی نسل جوان با اهداف قیام عاشورا در برنامه‌های فرهنگی سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت لحاظ شده است.

وی با اشاره به برگزاری سوگواره عاشورایی در هفت بخش مستقل، اظهار کرد: نمایشگاه عکس و تصویرسازی سوگواره عاشورایی در خانه فرهنگ و هنر شهرداری رشت و مساجد سطح شهر برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت، افزود: ابزار هنر وسیله‌ای برای انتقال مفاهیم دینی و معنوی است و هنرمندان می‌توانند با نکته‌سنجی و برجسته‌سازی پیام‌های ارزشمند عاشورا در انتقال مضامین و مفاهیم قیام اباعبدالله الحسین(ع) نقش موثری را ایفا کنند.

قانع گفت: سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت به منظور مشارکت طراحان و هنرمندان در آفرینش نقشی بدیع از حماسه عاشورا در فراخوان عمومی خود با همکاری کارگروه‌های این سازمان، سوگواره عاشورایی در هفت بخش برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز