خبرگزاری کار ایران

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان کشور:

تقارن۱۳ آبان با ماه محرم موجب تربیت در حوزه حماسی است

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۷۷۱

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان کشور گفت: تقارن۱۳ آبان با ماه محرم و عاشورا موجب تربیت نسل جوان در حوزه حماسی است.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان کشور گفت: تقارن۱۳ آبان با ماه محرم و عاشورا موجب تربیت نسل جوان در حوزه حماسی است.

به گزارش ایلنا از رشت، حامد علامتی، با اشاره به تقارن ۱۳ آبان ماه امسال با عاشورای حسینی افزود: ریشه اصلی ۱۳ آبان در عاشورا نهفته است.

وی اظهار کرد: تداوم ۱۳ آبان با ماه محرم و عاشورا وظیفه همه را بیشتر و فرصت تربیتی را در حوزه حماسی ایجاد می‌کند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان کشور گفت: روحیه استکبار ستیزی، روحیه دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و روحیه حماسی دانش آموزان نسل سوم و چهارم ریشه در فرهنگ عاشورا دارد.

وی افزود: بر این اساس برنامه‌های مختلفی متناسب با ماه محرم و ۱۳ آبان ماه برنامه ریزی شده است.

علامتی بیان کرد: اعزام حداقل ۴۰۰ مبلغ به سراسر کشور به منظور حضور در مدارس برای سخنرانی و پرسش و پاسخ پیرامون فرهنگ عاشورا، ۱۳ آبان و تبیین روحیه استکبار ستیزی، تشکیل هیئت‌های دانش آموزی انصارالمهدی(عج) در سطح شهر‌ها و مدارس، برگزاری دستجات عزاداری به یاد حضرت قاسم با حضور دانش آموزان از جمله این برنامه‌ها است.

وی در ادامه با بیان اینکه نیروسازی از ماموریت‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان است، گفت: این اتحادیه برای تربیت دانش آموزان متعهد و متخصص تلاش می‌کند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان کشور همچنین جریان سازی را از دیگر ماموریت‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان نام برد و اظهار داشت: در بخش جریان سازی نیروهای دانش آموزی در مواقع مورد نیاز برای دفاع از انقلاب اسلامی به صحنه می‌آیند.

وی با اشاره به اجرای طرح انسجام عضوگیری دانش آموزان در مدارس افزود: عضوگیری و عضویابی از دانش آموزان متناسب با ماموریت‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان انجام می‌گیرد.

علامتی همچنین اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان را بستری برای شکوفایی استعدادهای دانش آموزان دانست و اذعان داشت: این اتحادیه با هدف پاسداری از ارزش‌های انقلاب در بین دانش آموزان از سال ۵۸ در کشور ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در برهه‌های مختلف انقلاب اسلامی متناسب با هدف اصلی ماموریت‌های خاصی برای اتحادیه تعریف شده است، گفت: در اوایل انقلاب پاکسازی مدارس به لحاظ فکری و بعد از آن پشتیبانی در دفاع مقدس از اقدامات اتحادیه است که ۳۶ هزار شهید دانش آموز نشان از این فعالیت‌ها است.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان کشور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هر انجمن اسلامی در هر جای کشور یک سنگر فرهنگی محسوب می‌شود، افزود: بعد از جنگ تحمیلی نیز متناسب با هدف، اتحادیه عهده دار کار فرهنگی است.

وی تصریح کرد: هر سال متناسب با فعالیت‌های اتحادیه، از سوی نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان کشور آیه‌ای از قرآن کریم انتخاب و در سرفصل برنامه‌ها قرار می‌گیرد.

علامتی با بیان اینکه امسال نیز آیه ۲۰۰ سوره آل عمران انتخاب شده است، اظهار داشت: بر این اساس کتاب زندگی با طعم ایمان و عمل ویژه دانش آموزان و فصل پنجم زندگی ویژه کادر و مربیان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان تهیه شده است.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان کشور گفت: تقویت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در شهرستان‌ها ضروری است.

وی افزود: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان شهرستان‌ها نقطه تماس اتحادیه با دانش آموزان و والدین هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز