خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت:

دفاع مقدس، بهترین فرهنگ برای حفظ ارزش‌ها است

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۷۷۳

حماسه آفرینی ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس در زمینه‌های مختلف سیاسی، ‌نظامی، اجتماعی، فرهنگی توانست معادلات جهانی معمول را بر هم زند و تحلیل های مادی دنیاپرستان را نقش بر آب سازد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گفت: دفاع مقدس بهترین نوع فرهنگ برای حفظ ارزش‌های اسلامی و ایرانی است.

به گزارش ایلنا از رشت، علیرضا امیر تیموری در جلسه هیئت رئیسه این واحد دانشگاهی، ضمن تبریک فرارسیدن سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی کشور در مهرماه با رویش دانش، بهار پر طراوت دانایی را رقم زده و انسان را به سوی تکامل سوق می‌دهد.

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، با یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس، افزود: هفته دفاع مقدس بازخوانی خاطرات دفاع ملتی است که خواهان عزت و آزادی هستند.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس، ملت سربلند و با عزت ایران همواره از سوی دشمنان قسم خورده‌اش مورد هجمه همه جانبه قرار گرفته بود خاطر نشان کرد: وقتی از دفاع مقدس یاد می‌‏شود، جهانی از شرف و حماسه ملتی آزاده در اذهان تداعی می‌‏شود.

امیر تیموری ادامه داد: ملت ایران با پرورش رزمندگانی حماسه ‏آفرین مفهوم روشن «تعبد در برابر ولایت» و «ادای تکلیف» در پی «مرجع و رهبر» را به نمایش گذاشتند.

وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، سر از پا نشناخته و طلوع عشقی بی‏‌بدیل را ترسیم کردند، افزود: از اینرو به پیروزی بزرگی که حفاظت از وجب به وجب سرزمین اسلامی و صیانت از مکتب و عقیده بود، دست یافتند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری، ثمرات دفاع مقدس را برشمرد و بیان کرد: بهترین نوع فرهنگی که بتواند ارزش‌های اسلامی و ایرانی ما را حفظ کند فرهنگ ایثار و شهادتی است که رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به نمایش گذاشتند.

وی یکی از ثمرات بزرگ دفاع مقدس را، فرهنگ سازی ذکر کرد و گفت: دفاع مقدس زمینه ساز فرهنگ مقدسّی شد که طریق اتّصال به ملکوت را هموار کرد.

امیر تیموری خاطر تصریح کرد: در دفاع مقدس جوانان و رزمندگان اسلام با از خودگذشتی‌ها و ایثارگری‌های خود، آئین و مرامی را بنیان نهادند که ایثار و شهادت به عنوان فرهنگی ارزشی همه جریان‌ها و مسائل دیگر را تحت الشعاع قرار داد.

وی ادامه داد: حماسه آفرینی ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس در زمینه‌های مختلف سیاسی، ‌نظامی، اجتماعی، فرهنگی توانست معادلات جهانی معمول را بر هم زند و تحلیل‌های مادی دنیاپرستان را نقش بر آب سازد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، با بیان اینکه این حادثه عظیم، بی‌شک در یاد ملت ایران خواهد ماند افزود: فرهنگ دفاع مقدس غرور و سرافرازی و حماسه آفرینی را در نسل‌های بعد بر جای خواهد گذاشت.

این مسئول با تأکید بر سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر «زنده نگه‌داشتن یاد شهدا»، اظهار داشت: حماسه هشت سال دفاع مقدس صحنه‌های فراموش نشدنی خلق شده که باید در زنده نگاه داشتن آن بکوشیم و نسل جوان را برای درک پیام دفاع مقدس آماده کنیم.

وی، گرامیداشت هفته دفاع مقدس را در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت مهم دانست و تأکید کرد: ستاد پاسداشت هفته دفاع مقدس در این واحد دانشگاهی تشکیل شده است.

امیر تیموری یادآور شد: ستاد پاسداشت هفته دفاع مقدس واحد رشت در طول این هفته، برنامه‌هایی را پیش بینی و اجرا خواهد کرد.

فضاسازی محیط دانشگاهی، گلباران مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، اکران فیلم‌های سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، اجرای نمایش خیابانی با موضوع دفاع مقدس و… از دیگر برنامه‌های متنوع واحد رشت در هفته دفاع مقدس است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز