خبرگزاری کار ایران

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور:

اقدامات موقتی در جهت پایش آلاینده‌ها و منشاء یابی آلاینده‌های دریای خزر انجام شده است

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۰۰۱

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور، راه‌اندازی آزمایشگاه دریایی در بندر آستارا را گامی در جهت پایش آب دریای خزر عنوان کرد.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور راه اندازی آزمایشگاه دریایی را در بندر آستارا گامی در جهت پایش آب دریای خزر عنوان کرد.
پروین فرشچی در حاشیه بازدید از پناهگاه حیات وحش لوندویل بندر آستارا در جمع خبرنگاران افزود: دبیرخانه کنوانسیون حوزه دریای خزر از ژانویه ۲۰۱۵ به جمهوری آذربایجان منتقل می‌شود.

وی اظهار کرد: پس از چهار سال، دبیرخانه کنوانسیون دریای خزر دوباره به تهران منتقل خواهد شد.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه تعامل بین پنج کشور حاشیه خزر در راستای پیشبرد برنامه‌های این کنوانسیون ضروری است، گفت: کشورهای ساحل نشین دریای خزر باید به تعهدات خود در راستای کمک به کاهش آلودگی‌های زیست محیطی این پهنه آبی کمک کنند.

وی کنوانسیون حفاظت محیط زیست را برای مقابله با آلودگی‌های دریای خزر موثر دانست و افزود: اجرایی کردن پروتکل کنوانسیون دریای خزر باعثپیشبرد اهداف مهم این طرح می‌شود.

فرشچی حفاظت تنوع زیست محیطی، حفاظت زیست‌گاه‌ها، ارزیابی اثرات زیست محیطی و مقابله با آلودگی‌ها در شرایط اضطراری را از جمله موارد مطرح شده در پروتکل کنوانسیون دریای خزر عنوان کرد.

وی در ادامه بررسی مسائل زیست محیطی دریای خزر را در دو سطح ملی و منطقه‌ای عنوان کرد و گفت: پایش، شناخت و ریشه یابی علمی آلودگی‌های زیست محیطی خزر منشاء پیدایش این آلودگی از جمله موارد مهم است.

وی راه اندازی آزمایشگاه دریایی را در بندر آستارا گامی در جهت پایش آب دریای خزر مهم ذکر و تصریح کرد: در سطح ملی اقدامات موقتی در جهت پایش آلاینده‌ها و منشاء یابی این آلاینده‌ها انجام شده است.

فرشچی وضعیت خاص دریای خزر و نیز تاثیرگذاری اقدامات صورت گرفته هر کشور در این دریا را باعثخطیر شدن وظایف مسوولان عنوان کرد و گفت: آخرین گشت دریایی خزر در سطح منطقه در سال ۲۰۰۷ میلادی انجام شد و از آن سال به بعد گشت دریایی نداشتیم.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه در خصوص سرریز شدن آب آلوده برخی رودخانه‌های کشور به دریای خزر اظهار کرد: مصب رودخانه‌ها در سال‌های ۹۱ و ۹۲ توسط این سازمان مورد پایش قرار گرفت.

وی ادامه داد: مدیریت رودخانه احتیاج به همکاری فرابخشی دارد و بایستی منابع آلوده کننده به صورت کامل مورد بررسی قرار بگیرد.

فرشچی در ادامه مجموعه اکوتوریستی شهرستان آستارا را در مرحله مطالعه عنوان کرد و گفت: با کامل شدن مطالعات در خصوص این مجموعه، سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به حمایت از این طرح در شهرستان آستارا اقدام می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز