خبرگزاری کار ایران

جنگل‌های شفت در آتش سوخت

کد خبر : ۱۹۳۲۰۴

به نظر می‌رسد که بی‌احتیاطی مسافران و گردشگران موجب آتش‌سوزی شده است.

جنگل‌های روستای شالمای بخش احمدسرگوراب این شهرستان دچار حریق شد.

به گزارش ایلنا،آتش‌نشانی شهرداری شفت و احمد سرگوراب و نیروهای منابع طبیعیبا سعی و تلاش آتش را خاموش کردند.

وزش باد و نبود جاده دسترسی به روستای مذکور روند کار آتش‌نشان را با کندی مواجه کرده بودکه با تلاش‌های فراوان عملیات مهار آتش با سختی انجام شد.

بخشدار احمدسرگوراب با بیان اینکه دلیل آتش‌سوزی در دست بررسی است، گفت:به نظر می‌رسد که بی‌احتیاطی مسافران و گردشگران موجب آتش‌سوزی شده است.

وی افزود: خشک بودن زمین و جریان باد در گسترش آتش و سرعت انتقال آن به مناطق دیگر نقش داشت و این مسئله کار اطفای حریق را سخت‌تر کرده بود.

سلطان‌دوست اعلام میزان خسارات را پس از بررسی کارشناسی عنوان کرد و یادآور شد:بر اثر این آتش‌سوزی بخشی از مزارع چای کشاورزان روستای شالما سوخته است.

وی از حضور روستاییان برای کمک به نیروی‌های امدادی قدردانی کرد و افزود: از لحظات اولیه آتش‌سوزی روستاییان با هر امکاناتی که داشتند به کمک نیروهای امدادی آمدند که این کار آنها بسیار جای قدردانی دارد.

وی با توصیه به جنگل‌نشینان و گردشگران نسبت به مراقبت بیشتر از منابع طبیعی، خاطرنشان کرد: در وضعیت فعلی که زمین و جنگ به دلیل خشکسالی مستعد آتش‌سوزی است از گردشگران می‌خواهیم پس از روشن کردن آتش از خاموش شدن آن مطمئن شوند.

بخشدار احمدسرگوراب شفت با بیان اینکه جنگل نعمت الهی و متعلق به همه مردم ایران است، یادآور شد: حفظ و صیانت از جنگ وظیفه همه مردم است.

وی از تشکیل کمیته جلوگیری از اینگونه حوادثدر بخشداری احمدسرگوراب خبر داد و اضافه کرد: در این جلسه تصمیم گرفته شده است اداره منابع طبیعی و محیط زیست گشت‌های سیار خود را بیشتر و فعال‌تر کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز