خبرگزاری کار ایران

در جهت مبارزه با آفات زیتون؛

عملکرد ایستگاه تحقیقات زیتون رودبار ضعیف بوده است

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۲۹۴

باید با تمام توان و ظرفیت‌ها تلاش کنیم تاغبار نگرانی و دغدغه معیشت باغداران زیتون را از آفت مگس میوه‌خوار زیتون بزداییم.

فرماندار رودبار در دیدار با سرپرست جدید ایستگاه، سرپرست مرکزتحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گیلان و معاون برنامه ریزی و پشتیبانی این مرکز اظهارداشت: ازآنجایی که قریب یک دهه از واردشدن آفت مگس میوه خوار زیتون به خاستگاه زیتون کشور می‌گذرد، ایستگاه تحقیقات زیتون رودبار بعنوان یک مرکزتحقیقاتی دیرینه، باید با واکاوی و پژوهش علمی و تحقیقاتی، مسوؤلان و مردم را در مبارزه و مهاراین آفت بیشتر یاری می کرد.
به گزارش ایلنا از رودبار و به نقل از روابط عمومی فرمانداری این شهرستان، محمداحمدی خاطرنشان کرد: اگر چه توسعه باغات زیتون در اغلب استان‌های کشور با نهال های تولیدی زیتون در رودبار، موجب مسرت است، اما خواستگاه زیتون کشور که بازاراصلی عرضه زیتون و فرآورده های آن نیزاست، باید با اقدامات تحقیقاتی و علمی باغات سنتی و کم بارده اش با نهال‌های جوان، زود و پر بارده جایگزین شود.
وی باغات سرسبز زیتون رودبار را نماد سر زندگی وحیات اقتصادی رودبار بر شمرد و افزود: باید با تمام توان و ظرفیت‌ها تلاش کنیم تا غبارنگرانی و دغدغه معیشت باغداران زیتون را از آفت مگس میوه خوار زیتون بزداییم.
فرماندار همچنین با اشاره به برگزاری جلسات و کلاس‌های آموزشی و توجیهی، توزیع اقلام مبارزه با آفت مگس میوه خوار زیتون و گرمای هوا، اظهار امیدواری کرد: امسال خسارت این آفت درباغات زیتون کاهش یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز