خبرگزاری کار ایران

شتاب توسعه در فومن؛

افتتاح دو پروژه بزرگ تولیدی و خدماتی با حضور استاندار در فومن

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۶۰۴

بازدید از روند اجرایی پل ورودی فومن، آسفالت جاده ماسوله به ماجولان از راه های ییلاقی بین استانهای گیلان و زنجان، افتتاح مرغداری ۳۰ هزار قطعه ای کلرم و افتتاح مجتمع خدماتی رفاهی نارنج در مسیر فومن - سراوان از جمله برنامه های استاندار در فومن بود.

محمدعلی نجفی استاندار گیلان با حضور در شهرستان فومن از پروژه‌های در حال احداثاین شهرستان بازدید نمود و از روند اجرای آنها مطلع شد.

به گزارش ایلنا از فومن، استاندار گیلان در بدو ورود به شهرستان فومن مورد استقبال مسئولین فومن قرار گرفت و از روند اجرا و تکمیل شدن پل ورودی این شهرستان که غریب به هشت سال وقفه در روند اجرای این پروژه بوده است بازدید کرد.

این پل با پیگیریهای صورت گرفته توسط مسئولین شهرستان فومن و به ویژه فرماندار و نماینده این شهرستان در دو سال اخیر کار تکمیل آن مجدد آغاز شده و شن ریزی دو طرف پل باید به صورت لایه لایه به ارتفاع ۴متر کمپکت شود و با توجه به تعهد پیمانکار تا پایان امسال تکمیل و به بهره برداری خواهد رسد.

سپس استاندار گیلان با همراهی جمعی از مسئولین شهرستانی و استانی از روند اجرای پروژه آسفالت ماسوله به ماجلان بازدید نمودند.

کل مسیر راه ماسوله به خلخال ۵۵ کیلومتر بوده که ۱۷ کیلومتر در حوزه استحفاظی استان گیلان واقع شده که ۴کیلومتر آن درحال آسفالت است و مابقی نیز در دست مرمت میباشد.
اعتبارات لازم برای این پروژه از فصل اعتبارات استانی در نظر گرفته شده است و به غیر آن از معاونت راه های روستایی حدود ۳هزار تن قیر و از محل ماده۱۸۰ تبصره۲۱ نیز اعتباراتی به این پروژه تخصیص داده شده است. هم چنین پیمانکار پروژه انتخاب شده و به طور جدی در حال فعالیت است.
راه ارتباطی خلخال به ماسوله به عنوان یک پروژه ملی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز و به دلیل حذف شدن ردیف اعتباری ملی این پروژه روند عملیات اجرایی آن به کندی پیش رفته و در مواقعی کاملا متوقف شده است.
توسعه راه های ارتباطی منطقه به ویژه راه های خلخال با استان گیلان توسعه همه جانبه منطقه و تقویت و تحکیم روابط مردم دو استان همسایه گیلان و اردبیل را به دنبال دارد.
بهسازی و مرمت راه توریستی ماسوله به خلخال از خواسته های مردم استان گیلان بوده و با توجه به این که شهرستان خلخال از سال های گذشته نسبت به آسفالت این راه در حوزه استحفاظی خود اقدام کرده بود ۱۷ کیلومتر باقیمانده در حوزه استان گیلان نیز در حال اجرا می باشد.
بازگشایی و آسفالت جاده ماسوله به ماجلان موجب خارج شدن شهرستان فومن و شهرک ماسوله از بن‌بست است و تحولات خوبی را در بخش های گردشگری و اقتصاد خواهد داشت.
احداثاین جاده گیلان را به استان‌های اردبیل و زنجان در مسیر ماسوله وصل و شهرستان فومن را از بن‌بست خارج می‌کند این در حالیست که ۱۷.۵ کیلومتر از این جاده در حوزه گیلان واقع شده و ۲۰ کیلومتر آن در حوزه اردبیل است.
براساس حوزه تقسیمات شهرستانی آسفالت و زیرسازی ۱۷ کیلومتر از راه کوهستانی ماسوله به ماجلان در تعهد استان گیلان و شهرستان فومن بوده است.
استاندار گیلان در حاشیه بازدید از روند اجرای جاده ماسوله به ماجلان از زحمات مسئولین شهرستان فومن، به ویژه عاشوری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی و اسماعیل قربانزاده فرماندار فومن تشکر نمود.
وی فرماندار فومن را یکی از پیگیرترین و پر تلاش ترین فرمانداران استان گیلان دانست و از زحماتشان تقدیر و تشکر نمود.
سپس استاندار گیلان با حضور در روستای کلرم مرغداری گوشتی و صنعتی فومن را که با ظرفیت ۳۰ هزار قطعه‌ و با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در این شهرستان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداثشده است را مورد بهره‌برداری قرار داد.
استاندار گیلان در حاشیه افتتاح این مرغداری صنعتی اعلام نمود شهرستان فومن با جذب بیش از ۱۱۰درصد اعتبارات توسعه کشاورزی در سال گذشته رتبه نخست را در استان گیلان در بحثتوسعه کشاورزی از آن خود نموده است و این نشان از پیگیری و تلاش مستمر مسئولین این شهرستان از جمله نماینده، فرماندار و همچنین مدیرکل جهادکشاورزی استان گیلان است.
در ادامه حضور استاندار گیلان در شهرستان فومن در مسیر فومن - شفت – سراوان مجتمع تفریحی خدماتی نارنج که همراه با پمپ بنزین و رستوران، کافی شاپ و سوپر مارکت و غیره است، توسط بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر سی میلیارد ریال سرمایه‌گذاری مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
مهندس هاشمی زنوز سرمایه گذار این مجتمع تفریحی خدماتی گزارشی از روند تکمیل پروژ مذکور را ارئه نمود و افزود: بنده افتخار میکنم که مسئولان دلسوز همچون عاشوری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی و اسماعیل قربانزاده فرماندار فومن داریم.
وی افزود: بنده از تلاشها و پیگیریهای نماینده، فرماندار و دیگر مسئولین شهرستان و استان جهت حمایت از بنده و تلاش جهت رفع موانع این پروژه تقدیر و تشکر میکنم.
نجفی استاندار گیلان، پس از افتتاح این مجتمع خدماتی و رفاهی در جمع مسئولین و اصحاب رسانه قرار و ضمن تبریک عید سعید فطر گفت: پیشاپیش عید سعید فطر را تبریک گفته و برای همه عزیزان آرزوی قبولی طاعات و عبادات را دارم.
استاندار گیلان افزود: امروز شاهد این هستیم که یک سرمایه گذار از استانی دیگر وارد گیلان شده و چند میلیارد در شهرستان فومن سرمایه گذاری نموده است و یک پروژه با این هجم وسیع، مایه مباهات مردم این منطقه و استان گیلان است و باید قدردان این عزیزان باشیم.
وی گفت: جا دارد از حمایتهای عاشوری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی تشکر و هم چنین از پیگیریهای قربانزاده، فرماندار شهرستان فومن که در همه زمینه ها پیگیر و فعال بوده اند، قدردانی نموده و مورد حمایت باشند.
وی در بخش پایانی صحبتهایش گفت: ما وظیفه داریم در جذب سرمایه گذاران تلاش و از آنها حمایت نماییم و باید این فرهنگ از طریق رسانه ها و مسئولین نهادینه شود.
لازم بذکرست، آل محمدی مدیرکل حمل و نقل و پایانه های گیلان و ظهیری، مدیرعامل شرکت گاز استان نیز در این مراسم حضور داشتند.



نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز