خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان؛

اردوهای جهادی در جهت رفع محرومیت زدایی روستاها موثرند

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۶۰۰

در کنار حضور بخش دولتی باید تلاش شود مشارکت مردم را در ساخت مساجد و مدارس پررنگ تر کنیم و یک عزم جهادی و بسیج مردمی در این امر به وجود آید.

استاندار در چهارمین نشست شورای آموزش و پرورش گیلان با تأکید برمشارکت هرچه بیشتر آحاد مردم در طرحهای آموزشی و فرهنگی آموزش و پرورش گفت: ارتقاء فرهنگ مستلزم اجرای برنامه های علمی و آموزش است و این مهم بدون مشارکت مردم برای بهره گیری از برنامه ها و نقش آفرینی درروند ارتقاء امکانات آموزش میسر نخواهد شد.
به گزارش ایلنا از رشت، محمد علی نجفی همچنین برضرورت حمایت از روند اجرای طرحهای هجرت و اردوهای جهادی در فصل تابستان تأکید کرد و گفت: حضور اجتماعی دانش آموزان در کمک رسانی به مردم در شهرها و روستاها بویژه مناطق محروم بسیار مهم است و سعی می کنیم از این امر حمایت های بیشتری داشته باشیم.
نجفی با تأکید براینکه اعتبارات دولتی محدود است گفت: در کنار حضور بخش دولتی باید تلاش شود مشارکت مردم را در ساخت مساجد و مدارس پررنگ تر کنیم و یک عزم جهادی و بسیج مردمی در این امر بوجود آید.
رئیس شورای آموزش و پرورش گیلان در ادامه آموزش فراگیر مفاهیم قرآنی در دوره های ابتدای مدارس را گامی مهم در جهت مأنوس کردن جامعه با قرآن کریم برشمرد و تصریح کرد: اجرای این طرح در سال تحصیلی جدید مستلزم برپایی دروه های آموزش برای مدیران و آموزگاران قرآن مدارس ابتدایی است.
استاندار گیلان در پایان با اشاره به در پیش بودن روزجهانی قدس به لزوم حضور پرشور مردم گیلان در راهپیمایی روز قدس اشاره کرد و افزود: در حملات وحشیانه به مردم غزه، فرزندان کوچک ما و زنان ومردان بی دفاع به شهادت میرسند.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در این نشست از تهیه و تدوین کتاب حقوق شهروندی پیش دبستانی در استان خبرداد و افزود: گیلان نخستین استان کشور است که آموزش حقوق شهروندی را بطور نمونه در مراکز پیش دبستانی آغاز می کند.
مهدی حاجتی همچنین از سفر وزیر آموزش و پرورش به گیلان در نهم مرداد ماه امسال خبرداد و گفت: فانی در مراسم سالگرد معلم فداکار گیلانی در شهرستان شفت شرکت خواهد کرد.



نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز