خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه گیلان؛

میزان شیرابه زباله سراوان ۱۰ الی ۱۲ لیتر بر ثانیه است

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۶۶۷

میزان شیرابه های مرکز دفن زباله سراوان بنا به شرایط آب و هوایی متغیر است. در فصولی که بارندگی نیست و آب های سطحی وجود ندارد با اندازه گیری هایی که صورت گرفته، میزان خروجی شیرابه ۳ لیتربر ثانیه است و در بقیه فصول با توجه به بارش های سطحی و عدم وجود پوشش بر روب لندفیل این میزان شیرابه به ۱۰ الی ۱۲ لیتر بر ثانیه می رسد.

دکتر کریم پور عضو هیات علمی دانشگاه گیلان ضمن بیان توضیحاتی در خصوص لندفیل سراوان گفت: تیم تحقیقاتی این دانشگاه حدود دو ماه پیش بررسی های اولیه خود را در منطقه سراوان آغاز کرده است و تاکنون در بخش اول از فعالیت هایش به برداشت توپوگرافی از ۱۹ هکتار زمین مرکز دفن زباله سراوان پرداخته است.

به گزارش ایلنا از رشت، کریم پور اضافه کرد: یکی از راه حل های پیشنهادی در کاهش حجم شیرابه زباله ها، استفاده از روش سیکل چرخشی است بدین صورت که شیرابه هایی که در پایین از لندفیل خارج می شود با تمهیداتی به سمت بالای لندفیل هدایت شود تا موجب فساد پذیری سریعتر لایه جدید لندفیل شود و هم، از حجم شیرابه ها بدین طریق کاسته شود.

وی با یادآوری این نکته که میزان شیرابه های مرکز دفن زباله سراوان بنا به شرایط آب و هوایی متغیر است؛ اذعان داشت: در فصولی که بارندگی نیست و آب های سطحی وجود ندارد با اندازه گیری هایی که صورت گرفته، میزان خروجی شیرابه ۳ لیتربر ثانیه است و در بقیه فصول با توجه به بارش های سطحی و عدم وجود پوشش بر روب لندفیل این میزان شیرابه به ۱۰ الی ۱۲ لیتر بر ثانیه می رسد.

کریم پور تاکید کرد: انتقال شیرابه ها به لندفیل باید با روشهای کارشناسی، طراحی مدون، شیب بندی ها و سایر موارد و عوامل محیطی مطالعه و اجرا شود.

وی تصریح کرد: بحثاحداثتصفیه خانه نیز باید با توجه به میزان دبی شیرابه استحصال شده از لندفیل مد نظر قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز