خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرودگاه گیلان؛

ساخت و سازهای غیرقانونی اطراف فرودگاه رشت معضلی اساسی است

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۹۶۳

بیش از ۲۰ فرودگاه در جدول پیوست ۲۰، بودجه سال ۹۳، ردیف پیدا کرده اند اما جای اگیلان در این میان خالی است.

اعضای شورای شهر، از برج مراقبت فرودگاه سردار جنگل رشت، بازدید و با مدیر کل فرودگاه گیلان دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش ایلنا از رشت، مدیرکل فرودگاه گیلان در جریان این بازدید، با تاکید برلزوم ارتباط و همکاری شهرداری و شورای شهر رشت با این ارگان، اظهارکرد: این دو نهاد شهری می‌توانند در توسعه آتی فرودگاه سردار جنگل رشت نقش اساسی ایفا کنند.
فتاح رضوانی افزود: درآمد حاصل از اخذ عوارض حاصل از فروش بلیت هوایی از سوی شهرداری رشت می تواند خدمات شهری ارائه شده به فرودگاه سردار جنگل را مانند سایر فرودگاههای مراکز استان ها در کشور بیش از پیش ارتقا دهد.
وی در این خصوص اهتمام ویژه اعضای شورای شهر و شهرداری رشت به تنها فرودگاه استان که در مرکز گیلان واقع شده و دروازه هوایی ورودی استان و شهر رشت محسوب می شود خواستار شد.
مدیر کل فرودگاه گیلان تاکید کرد: با توجه به جاذبه های گردشگری، اماکن زیارتی گیلان و وجود منطقه آزاد تجاری انزلی همه مسئولین باید در جهت رونق و رشد سفرهای هوایی برون مرزی اهتمام ویژه ای به عمل آورند.
رضوانی رشد جمعیت استان و افزایش تقاضای سفر هوایی را دو عامل مهم در خصوص لزوم افزایش مساحت فرودگاه دانست و گفت: با توجه به نبود فرودگاه اقماری در استان به عنوان پشتیبان و درخواست شرکت های هواپیمایی برای برقراری پرواز در مسیرهای مختلف که رو به رشد است، ایجاد زیر ساخت های لازم و مورد نیاز را می طلبد که این مسئله، تملک اراضی اطراف فرودگاه را برای پیاده سازی طرح جامع فرودگاهی ضروری می سازد و باید به این قضیه به طور ویژه توجه و عنایت شود.
وی هجوم شهر به سمت فرودگاه را خطری تهدید کننده عنوان کرد و افزود: افزایش ساخت و سازهای حاشیه فرودگاه یکی از مهم ترین معضلات موجود است. این رشد بی رویه و غیر قانونی، فرودگاه را به بن بستی غیر قابل فرار خواهد کشاند و گر چه مسئولین با هر عزمی در این مسیر گام بردارند، نیاز به منابع مالی گسترده ضروری است.
وی با اشاره به این که فرودگاه های کشور، درآمد - هزینه ای هستند و از مجموع درآمدهای شرکت فرودگاه های کشور تامین درآمد می شوند، نرخ درآمد به هزینه فرودگاه گیلان را ۱ به ۵ دانست و گفت: متاسفانه این رتبه، رتبه مطلوبی نیست.
رضوانی ادامه داد: بیش از ۲۰ فرودگاه در جدول پیوست ۲۰، بودجه سال ۹۳، ردیف پیدا کرده اند و جای استان ما در این میان خالی است.
رضوانی برای توسعه زیر ساخت های فرودگاه، خواستار عزم ملی استان شد و خاطر نشان کرد: تنها با عزمی جدی است که می توان میان زیر ساخت ها و نیازهای استانی توازن ایجاد کرد و هر استانی که از فرصت های موجود بیشترین بهره را ببرد؛ گوی سبقت را ربوده است.
مدیرکل فرودگاه گیلان مسدود شدن ورودی فرودگاه در زمان پروازهای حج را از دیگر مشکلات موجود عنوان کرد و افزود: با تقسیم ترافیک در محدوده فرودگاه و بلوار عرفان می توان از انسداد راههای ورودی و خروجی به فرودگاه رشت به ویژه در زمان پروازهای حج جلوگیری کرد.
رضوانی خاطر نشان کرد: این معضل با هجوم دستفروشان و گل فروشان جلوی درب ورودی فرودگاه علاوه بر افزایش بار ترافیکی، چهره بسیار زشتی نیز به ورودی فرودگاه می دهد.
وی یکی دیگر از مشکلات موجود را کمبود تابلوهای راهنمای فرودگاهی در سطح شهر دانست و گفت: این کمبود خصوصا در ورودی های شهر بسیار مشهود است.
رضوانی اضافه کرد: در جلسه ای که چندی پیش با شهردار رشت داشتیم بسیاری از مشکلات مطرح و برای آن ها چاره اندیشی شد. از جمله مبلمان داخلی فرودگاه، زیبا سازی دیوارهای فرودگاه و…
وی افزود: کمبود ماشین جارو در فرودگاه گیلان یکی دیگر از درخواست های ما ست که با وجود مساعدت هایی هنوز عملیاتی نشده است.
مدیرکل فرودگاه رشت همچنین خواستار توجه ویژه نمایندگان گیلان به تنها فرودگاه این استان شد و از همه نمایندگان گیلان دعوت کرد ضمن بازدید از فرودگاه رشت، نسبت به توسعه این فرودگاه اهتمام ویژه داشته باشند.
رضوانی نقش نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی را برای توسعه همه جانبه فرودگاه رشت بی‌بدیل دانست و افزود: با مشارکت نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد استان، شاهد توسعه فرودگاه رشت باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز