خبرگزاری کار ایران

نماینده عالی دولت در گیلان:

شغل تنها پشت میز نشینی نیست / باید به کشاورز و کشاورزی افتخار کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۹۳۶

نمی توانیم نظاره گر این باشیم که ۷۰درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی استان با وجود نعمت های فراوان و با محور قرار داشتن کشاورزی بیکار باشن.

همزمان با هفته ی جهاد کشاورزی با حضور استاندار گیلان از تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی قدردانی شد.
به گزارش ایلنا از رشت؛ در مراسمی که با حضور محمد علی نجفی و جمعی از مدیران استان در سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد از ۳۷ تولید کننده ی برتر در ۱۰ بخش تولیدات گیاهی و دامی، شیلات و آبزیان، امور فنی و مهندسی، صنایع کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری، ترویج، آب و خاک، چای، تشکلهای کشاورزی و ابریشم قدر دانی شد.
استاندار گیلان در این نشست با تبریک هفته جهاد کشاورزی، خدمت به کشاورزان را افتخار خود دانست و افزود: من خود را فرزند کشاورزی می دانم و افتخارم این است که در خدمت جهادگران بخش کشاورزی هستم و از افتخارات بنده است که آغاز کار خود را باجهاد و جهادگران شروع کردم.
استاندار گیلان تاکید کرد: هر روز باید روز جهاد و خدمت به کشاورزان و روستاییان باشد.
وی با اشاره به جایگاه گیلان در بخش کشاورزی افزود: استان در بادام زمینی، فندق، گل گاوزبان، ماکیان، صید و صیادی، چوب و صنوبرکاری رتبه برتر کشوری، در تولید مرغ اجداد و محصولات چوبی رتبه دوم کشوری دارد.
نجفی ادامه داد: گیلان در تولید زیتون رتبه سوم و در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی نقش مهمی دارد و بر این اساس نباید در اشتغال جزو پنج استان اول کشور باشد و بیکاری این استان با کشاورزی همخوانی ندارد.
وی خاطرنشان کرد: امید زیادی به بخش کشاورزی وجود دارد و باید مشکلات استان در بخش اشتغال با دست کشاورزان حل می شود.
وی تاکید کرد: نیاز به تلاش جهادگرانه در بخش کشاورزی داریم و هرکس سد راه پیشرفت کشاورزی استان شود، قابل تحمل نخواهد بود و نمی توانیم نظاره گر این باشیم که ۷۰درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی استان با وجود نعمت های فراوان و با محور قرار داشتن کشاورزی بیکار باشند.
استاندار گیلان با تأکید براهمیت بحثآموزش و ترویج در توسعه بخش کشاورزی افزود: توجه به دانش فنی، آموزش، تشکل های کشاورزی و استفاده از مددکاران ترویجی نقش بسزایی را در توسعه بخش کشاورزی ایفاء می کند.
وی براستفاده از شرکت های دانش بنیان تأکید کرد و افزود: هرطرحی که در این راستا ارائه گردد به آن تسهیلات پرداخت خواهد شد و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.
استاندار گیلان با بیان اینکه شغل تنها کار پشت میز نیست افزود: باید افتخارمان به کشاورز و کشاورزی باشد.
استاندار گیلان گفت: درسالی که به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی مزین گردیده باید با تلاش جهادگرانه و با بهره گیری از فرصت های در جهت توسعه و شکوفایی استان تلاش کنیم.
وی با اشاره به اهمیت حضور سرمایه گذاران در پیشرفت استان تصریح کرد: توسعه بخش کشاورزی از جمله نکات مهمی بشمار می رود که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم.
نجفی با بیان اینکه باتوجه به بخش کشاورزی می توان شاهد حل سریع مشکلات بود افزود: صنایع کشاورزی از جمله مباحثمهمی بشمار می رود که باتوجه به آن می توان خیلی سریع به نتیجه دست یافت.
نماینده عالی دولت در گیلان افزود: امسال برخی از کارشناسان پیش بینی می کردند حدود ۳۰ هزار هکتار از شالیزارهای استان به دلیل کم آبی کشت نشود که به یاری خداوند و مدیریت صحیح مصرف آب در حال گذار از این مشکل هستیم.
وی برتوسعه بیمه کردن محصولات کشاورزی تأکید کرد و خواستار توجه تمامی کشاورزان نسبت به این مهم شد.
نجفی گفت: باید از کشاورزان در تولید محصولات حمایت شود و قمیت واقعی برای محصولاتشان در نظر گرفته شود.
استاندار بر ظرفیت بالای زنان در بخش کار اشاره کرد و گفت: ظرفیت زنان استان گیلان در بخش کشاورزی بالاست و توان زیادی در این بخش وجود دارد که باید از آنان استفاده کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز گفت: هدف از انتخاب تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی الگو سازی و معرفی الگوهای برتر و تقدیر از تمامی کسانی است که با همه وجود در جهت خدمت به تولید جهادگونه تلاش می کنند.
علیرضا شعبانژاد اظهار داشت: تصمیم داریم حداقل ۳ درصد از اعتبارات بخش کشاورزی را در جهت آموزش و ترویج اختصاص دهیم.
استاندارگیلان همچنین در این مراسم از یوسف هاشمی تولید کننده ی رقم برنج هاشمی و علی کاظمی تولید کننده ی رقم برنج علی کاظمی بصورت ویژه قدردانی کرد.
در ۳۵۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری کشور برنج هاشمی و در ۵۰ هزار هکتار از شالیزارهای کشور نیز علی کاظمی کشت می‌شود.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز