خبرگزاری کار ایران

نماینده فومن و شفت در بین شوراهای غرب گیلان؛

تقویت خرده فرهنگها موجب امنیت پایدار نظام است

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۹۳۳

شوراهای اسلامی غرب گیلان باید سه محور قانون اساسی، ولایت فقیه و نظام اسلامی را خط قرمز خود قرارداده و بر اساس حفظ اصول و ارزشها در جهت تقویت فرهنگ تالشی گام بردارند.

نشست شوراهای اسلامی تالش نشین غرب گیلان با حضور نماینده فومن و شفت در بخش سردار جنگل فومن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از فومن، ناصر عاشوری در این نشست کار جمعی را دارای مشکل دانست و افزود؛ کار فرهنگی کردن از کار جمعی دشوارتر است.

نماینده فومن و شفت صحبت کردن درباره فرهنگ را مشکل دانست و بیان داشت: آثار مکتوب و غیر مکتوب، صنایع دستی و موسیقی از فرهنگ عامه و عمومی یک قوم است.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ قوم تالش در گیلان محروم ماند افزود؛ بعد از انقلاب اسلامی استعدادهای قوم تالش در عرصه های مختلف به رشد و شکوفایی رسید.

عاشوری تصریح کرد؛ تالشان در گذشته به لحاظ شغلی در مشاغل دشوار مانند کشاورزی و دامپروری مشغول بوده اند و مانند اشراف زادگان نتوانسته اند به تحصیلات پرداخته و پیشرفت نمایند.

نماینده فومن و شفت انقلاب اسلامی را نقطه آغازی جهت رشد و شکوفایی قوم تالش دانست و افزود؛ در دهه اول انقلاب تالشان در اکثر نهادهای انقلابی و در دفاع مقدس نقش تاثیر گذاری را داشتند.

وی سهم خواهی تالشان در مقوله های فرهنگی را در دهه دوم انقلاب مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد؛ در بیست سال پیش با پیگیری های صورت گرفته صدا و سیما در جهت تولید آثار تالشی گام برداشت که برنامه تالشونه رادیو از جمله آن است.

عاشوری با تاکید بر این که نباید به مسائل فرهنگی جلوه های سیاسی و انحرافی داد بیان داشت؛ بحثتقویت خرده فرهنگها نه تنها مورد امنیتی نیست، بلکه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری موجب تقویت امنیت در نظام میشود.

وی یکی از آیتم های تقویت امنیت در نظام را تعدد خرده فرهنگها دانست و تصریح کرد؛ شوراهای اسلامی غرب گیلان باید سه محور قانون اساسی، ولایت فقیه و نظام اسلامی را خط قرمز خود قرارداده و بر اساس حفظ اصول و ارزشها در جهت تقویت فرهنگ تالشی گام بردارند.

نماینده موفق سه دوره گیلان در مجلس شورای اسلامی تقویت آثار مکتوب تالشی را مورد اشاره قرارداد و بیان داشت؛ در راستای تقویت فرهنگ تالشی از فضای رسانه ای مکتوب و مجازی استفاده گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز