خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر ارشاد در گیلان:

حوزه فرهنگ و هنر تحمل جناح، خط و بازی سیاسی را ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۹۱۶

نگاه اعتدالی افراط و تفریط را بر نمی‌تابد. تحمل مدیران متعصب در حوزه فرهنگ قابل پذیرش نیست.

مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان ظهر امروز با حضور اصحاب فرهنگ و هنر و معاون حقوقی و پارلمانی وزیر ارشاد و مسئولین استانی برگزار شد.
به گزارش ایلنا از رشت، معاون حقوقی وزیر ارشاد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر جایگاه و اهمیت فرهنگ و هنر، بیان کرد: رهبر انقلاب در بیاناتشان در جمع مسئولان فرهنگی، هنرمندان را در کنار علما، صاحب‌نظران و روشن‌فکران قرار می‌دهند و از هنرمندان برای پرداختن به مسئله فرهنگ، نقد فرهنگ و توجه به فرهنگ دعوت می‌کنند و این نشان‌دهنده نگاه رهبری نسبت به هنر و هنرمند است.
نوش آبادی با بیان اینکه رهبری منشور هنر و هنرمندی را بیش از همه برای جامعه ما تعریف و بازگو کردند، متذکر شد: مقام معظم رهبری تنها یک شخصیت سیاسی، دینی و فقهی نیست، بلکه ایشان یک شخصیت ممتاز فرهنگی با نگاه‌های‌ خاص و صاحب‌نظرانه در حوزه‌های زیر فرهنگی و هنری مانند موسیقی هستند؛ مقام معظم رهبری در طول انقلاب اهمیت فرهنگ را بیان فرموده‌اند و لذا وظیفه ماست این اهمیت را درک کنیم.
وی با بیان اینکه رهبری هنر جهانی را مدیون سرزمین ایران و هنرمندان ایرانی می‌دانند، ادامه داد: فرهنگ و هنر بهترین و موثرین‌ترین ابزار برای مبارزه با رخنه فرهنگی و مقابله با مافیای رسانه‌ای دنیاست، اما متاسفانه سلاح هنر را در اختیار نگرفته‌ایم؛ برای مصونیت از هجوم نرم اطلاعاتی و رسانه‌ای باید به فرهنگ و هنر اصیل ایرانی - اسلامی پناه ببریم و فرهنگ ایرانی - اسلامی را بازآفرینی کنیم.
نوش‌آبادی با تاکید بر اینکه زبان هنر حوادثعظیم را تبیین و تشریح و اذهان را روشن می‌کند، گفت: موسیقی یکی از عرصه‌های چالش‌برانگیز هنری است اما مقام معظم رهبری در این حوزه دیدگاه روشن و توصیه‌های ظریفی دارند که کمتر از توصیه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ایشان نیست؛ رهبری پایه موسیقی را پایه الهی می‌دانند و هنر موسیقی را بسیار اثرگذار معرفی می‌کنند و می‌فرمایند «برای باز تولید فرهنگ باید به هنر اهمیت دارد و آن را اعتلا بخشید و تقویت کرد»؛ البته رضایت الهی مورد تاکید ایشان در همه کارهاست.
وی، موسیقی را یکی از موضوع‌های چالش برانگیز در بعضی از استان‌ها دانست و خاطرنشان کرد: موسیقی پاک و مقدس باید برای استفاده جامعه تولید شود.
نوش‌آبادی خواستار نگاه واقع‌بینانه در عرصه‌های مختلف شد و اظهار کرد: حوزه فرهنگی و دینی نیازمند تلاش ویژه متولیان است.
وی با بیان اینکه عرصه فرهنگ و هنر نیازمند تلاش جهادگونه و عزم ملی است، یادآور شد: خود را ملزم می‌دانیم از تمام ظرفیت‌های جامعه برای توسعه برنامه‌های فرهنگی استفاده کرده و در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری حرکت کنیم.
معاون حقوقی مجلس و امور استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حوزه فرهنگ و هنر را در خدمت این قشر از جامعه دانست و بیان کرد: حوزه فرهنگ و هنر تحمل جناح، خط و بازی سیاسی را ندارد و اگر بدانیم در نقطه‌ای نگاه ویژه سیاسی حاکم است، با این موضوع برخورد می‌کنیم.
نوش آبادی با تاکید براینکه نگاه اعتدالی افراط و تفریط را بر نمی‌تابد، اضافه کرد: تحمل مدیران متعصب در حوزه فرهنگ قابل پذیرش نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز