خبرگزاری کار ایران

استاندارگیلان خواستار شد؛

نخبگان جامعه شرایط را برای اجرای هدفمندی یارانه ها مهیا کنند

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۳۱۷

استاندارگیلان از نخبگان جامعه خواست، شرایط را برای اجرای هدفمندی یارانه ها مهیا کنند.

استاندار گیلان در کارگروه اطلاع رسانی، ارتباطات و تبلیغات اجرای مرحله ی دوم هدفمندی یارانه با اشاره به آثار مثبت انجام این مرحله در بهبود معیشت مردم گفت: اجرای موفق مرحله ی دوم هدفمندی یارانه ها وظیفه ی ملی است.
به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی نجفی با اشاره به اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها گفت: در مرحله نخست این قانون نواقصی وجود داشت که آسیب شناسی صورت گرفته است و درآن مرحله افزایش یکباره بعضا۴۰۰ درصدی قیمت ها را شاهد بودیم که در مرحله دوم این افزایش ها باشیب ملایم انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه برای شتاب بخشیدن به توسعه ی کشور نیازمند عزم ملی برای اجرای مرحله ی دوم هدفمندی یارانه ها هستیم افزود: چنانچه روند مصرف انرژی در کشور به همین صورت ادامه یابد، از سال ۹۵ هیچ اعتباری برای طرح های عمرانی در کشور وجود نخواهد داشت.
استاندار گیلان با بیان اینکه هم اکنون ۷۵ هزار پروژه ناتمام در کشور وجود دارد که حدود ۲ هزار تا از این طرح ها در استان است اظهار داشت: برای اجرای بهتر عدالت در جامعه و کاهش عقب ماندگی، راهی جز اجرای کامل قانون هدفمند سازی یارانه ها وجود ندارد.
نجفی افزود: در مرحله ی دوم هدفمندی یارانه ها به ارتقای وضعیت بهداشتی و سلامت جامعه و تولید و اشتغال توجه ویژه ای خواهد شد که با اجرای این مرحله همه ی جامعه از آن بهره مند خواهند شد.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به نامگذاری سال ۹۳، فرهنگ و اقتصاد را دو شاخصه مهم در انجام کارهای بزرگ دانست و گفت: اجرای موفق این مرحله از طرح نیازمند همکاری و مشارکت همه دستگاههای اجرایی دولتی و عمومی و بخش خصوصی، علما و روحانیون، دانشگاهیان و نخبگان و همه اقشار مردم است.
نجفی با تأکید براطلاع رسانی مناسب و مؤثر از طریق رسانه ها خاطر نشان کرد: با حضور کارشناسان در رسانه ملی و رسانه های گروهی و تبیین این طرح و پاسخگویی به شبهات، نباید اجازه گسترش اندیشه های غلط و نگران کننده در جامعه داده شود.
استاندار گیلان اظهار داشت: فرمانداران درشهرستان ها باید شرایط را به گونه ای مدیریت کنند که با همکاری وهمیاری همه بخشها این طرح با کمترین تنش و مشکل اجرایی گردد.
وی به آغاز ثبت نام از سرپرستان خانوار برای دریافت یارانه نقدی از ۲۰ فروردین اشاره کرد وگفت: کسانی که واقعا " نیاز به این مبلغ ندارند برای توسعه ی کشور از دریافت یارانه نقدی انصراف دهند.
نجفی اضافه کرد: همه زیرساختها ی لازم و پهنای باند کافی در شبکه اینترنت استان برای ثبت نام مردم نیازمند برای دریافت یارانه نقدی فراهم گردیده است.
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه فرمانداران باید در شهرستان ها ستادهای فرعی را تشکیل دهند افزود: اساتید دانشگاه و نخبگان جامعه باروشنگری و آگاه سازی جامعه می توانند شرایط را برای اجرای بهتر این مرحله از قانون فراهم کنند.
وی جهت انصراف خانوارهای متمکن، از دانشگاهیان، دانشجویان و قهرمانان و پهلوانان ورزشی بعنوان سفیران دولت در خانواده هایشان درخواست یاری نمود.
استاندار گیلان همچنین با دعوت از فضاهای مجازی، مطبوعات و رسانه ها برای همکاری کامل مرحله دوم هدفمندی یارانه ها افزود: درسالی که می خواهیم سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در قالب اقتصاد مقاومتی اجرایی شود، همه وظیفه ملی دارند که در اجرای موفق مرحله دوم هدفمند سازی یارانه ها همراهی کنند.
نجفی با اشاره به اینکه شهرداران با هماهنگی فرمانداران، هزینه های حمل و نقل عمومی را در شهرها کنترل کنند بیان داشت: علما و روحانیون در ایجاد آرامش بین مردم و روشنگری در جهت آگاه سازی مردم در رابطه با اهمیت این طرح نقش بسیار تأثیرگذاری دارند.
اصغریان معاون برنامه ریزی استاندار نیز در این جلسه با بیان اینکه در اجرای مرحله دوم طرح هدفمندسازی یارانه ها افزایش یکباره قیمت ها را نخواهیم داشت افزود: اگر گروهی از مردم از دریافت یارانه ها انصراف دهند، نفع آن به افراد نیازمندخواهد رسید.
احمدی پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هم رفع تهدیدها و تنش ها، همفکری و همگرایی، ایجاد برداشت مناسب در بین مردم و فرهنگ سازی، اطلاع رسانی هدفمند و مؤثر را از جمله اهداف تشکیل کارگروه اطلاع رسانی، ارتباطات و تبلیغات اعلام کرد و افزود: در ستاد استانی هدفمندسازی یارانه ها علاوه بر این کارگروه، کارگروه تخصصی دیگر تنظیم بازار، امنیتی و انتظامی، حمل و نقل و پایانه ها، دانشجویی و کارگری نیز تشکیل شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز