خبرگزاری کار ایران

فرصت یک ماهه برای شهروندان دارای رأی تخریب قطعی در رشت

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۳۲۴

نهمین جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر رشت بصورت مشترک با کمیسیون‌های عمران و بودجه، به ریاست مسعود عباس نژاد برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، نهمین جلسه کمیسیون شهر سازی و معماری شورای اسلامی شهر رشت بصورت مشترک با کمیسیون‌های عمران و بودجه، به ریاست مسعود عباس نژاد برگزار شد.

در این جلسه ضمن اعلام اینکه در پی ابلاغ کشوری بند( ت ) از تبصره ۶ قانون بودجه کشور مبنی بر تبدیل آراء با استقبال اقشار زیادی از شهروندان در پنج منطقه شهری رشت مواجه شده است، تصریح شد: تنها یک ماه دیگر و تا پایان آذرماه ۱۴۰۲ برای تبدیل آراء ساخت و سازهای تخریب قطعی به جریمه های نقدی فرصت باقی است و پس از این مدت، رأی تخریب مجددا در سراسر کشور قابل اجرا خواهد بود. 

در این جلسه که به ریاست مسعود عباس نژاد و با حضور شمس شفیعی، رئیس کمیسیون بودجه، سماکچی رئیس کمیسیون عمران و ترافیک، هادی رمضانی نایب رییس شورا، عزیزی عضو شورا و مدیران مالی و شهرسازی شهرداری رشت برگزار شد، اعلام شد که ترمیم حقوق کارمندان شهرداری مربوط به شش ماهه دوم سال ۱۴۰۱ و همچنین شش ماهه اول ۱۴۰۲ تا پایان سال جاری با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان در فیش حقوقی کارکنان شهرداری منظور خواهد شد. 

مسعود عباس نژاد در رابطه با تحقق بودجه شهرداری در ماههای طی شده از سال نیز تصریح کرد: لازم است مدیران مناطق و معاونت های شهرسازی با حضور در جلسات، میزان و چگونگی تحقق بودجه را اعلام نمایند. 

وی گفت: طبق مشاهدات، مدیرانی که حضور منظم در جلسات دارند دارای نظم کاری بیشتر و مدیریت های موفق تر در شهرداری بوده اند. 

عباس نژاد با اعلام اینکه منطقه ۵ شهرداری رشت در تحقق بودجه نسبت به دیگر مناطق ضعیف ظاهر شده است، گفت: مدیر منطقه ۵ معمولا عضو غایب جلسات است و در این خصوص از دبیر کمیسیون جناب آقای میرشهیدی می خواهم در خصوص این موضوع با شهردار رشت مکاتبه شود. 

وی گفت: معتقدیم هر مسئولی که در مدیریت خود کم کار و ضعیف ظاهر شود باید تعویض گردد و خودِ بنده نیز از این قاعده مستثنا نیستم.

  عباس نژاد افزود: منطقه یک شهرداری رشت با ۱۱۰ درصد تحقق بودجه، موفق ترین عملکرد را در این موضوع داشته است.  محسن سماکچی، رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه ترافیک یکی از معضلات اساسی و بزرگ شهر رشت است و پروژه های میثاق بخشی از این بار ترافیکی را کم خواهد کرد گفت: چاره کار توسعه شبکه حمل و نقل عمومی و بازگشایی های بیشتر در سطح شهر است. 

سماکچی گفت: از این‌رو، پس از رایزنی ها با اعضای کمیسیون و مسئولان شهرداری، با لایحه خرید یا تعویض ملک ۶۲۶ متری واقع در بلوار قلی پور توسط شهرداری که هم اکنون متعلق به شاکی حقیقی با عنایت به اینکه ملک مذکور در مسیر پروژه بازگشایی بلوار شهید کوچکی قرار دارد، موافقت می‌شود. 

سید شمس شفیعی، رئیس کمیسیون برنامه بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی نیز در این جلسه با اظهار اینکه پیش بینی های ما در تحقق بودجه برآورده شده است گفت: کارهای مهمی که در ماههای اخیر در مناطق شهری رشت صورت گرفته شایسته تقدیر است. 

وی تاکید داشت: در جابجایی بودجه باید دقت شود فقط ردیف جاری به جاری و عمرانی به عمرانی قابل جابجایی است و جابجایی عمرانی به جاری و بالعکس فقط با کارشناسی های مجدد و مصوبات جدید و در شرایط استثنایی قابل انجام است. 

وی گفت: از مسئولان مالی شهرداری انتظار داریم در امور اداری، ضمن اینکه دقت شود اجحافی در حق هیچ شخص حقیقی یا حقوقی صورت نگیرد، تاریخ پرداختها قابل انعطاف ذکر شود تا پیش از پایان سال دچار مضیقه نشویم. 

در این جلسه با لایحه مربوط به نیاز شهرداری به دو نیروی نگهبان در پارک مفاخر و هفت نیروی انسانی در بخش ترافیک با توضیحات علیرضا زارع، موافقت شد مشروط بر آنکه در قالب جذب نیرو نبوده و در قالب نیروهای شرکتی منظور شود.

رضا ویسی معاونت شهرسازی شهرداری رشت نیز در این جلسه با ذکر اینکه با مدیران مناطق در خصوص عدم تحقق بودجه در مناطق ۲ و ۵ نشست خواهیم داشت، گزارش عملکرد اجرای بند (ت) قانون تبصره بودجه در مناطق ۵ گانه را به این شرح اعلام کرد:  – در مجموع ۸ هزار پرونده دارای رأی تخریب قطعی در رشت شناسایی شد.  – در مجموع ۲۱۱ پرونده در کارگروه مرکزی بند ت مطرح شده است که از ان میان ۱۵۳ پرونده مشمول بند ت بوده است.  – مجموع ۱۵۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از این محل تاکنون در شهرداری محقق شده و ۹۲ میلیارد دیگر در شرف امضا و تحقق بودجه است و ۳۹ پرونده نیز مشمول این قانون شناخته نشد. 

وی آسیب شناسی مهم در این راستا را، الزام احراز مالکیت املاک اعلام کرد و گفت: تعامل شورای اسلامی با مقامات کشوری و نمایندگان مجلس شاید بتواند منجر به تمدید این قانون ضمن رفع ابهامات موجود و تعمیم ماده قانونی به سالهای پس از ۱۴۰۰ و رفع مشکل شهروندان بیشتری بشود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز