خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

نگاه منفی به رشد جمعیت تغییر کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۵۰۲۵

استاندار گیلان از افتتاح زود هنگام پروژه‌های ریلی در این استان خبر داد و گفت: نگاه منفی به رشد جمعیت تغییر کرده است.

به گزارش ایلنا از رشت، اسدالله عباسی در مراسم اهدای مدارک اراضی واگذار شده به خانوارهایی که در طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده در گیلان، اظهار کرد: در راستای تحقق جوانی جمعیت واگذاری زمین به متقاضیان سرعت بخشیده شود.

وی با اشاره به چالش جمعیتی در کشور بویژه گیلان افزود: کشور نیازمند افراد مولد و تولید کننده است تا بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت و خدمات شکوفا شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه هم ترازی نیروهای مولد و بستر اشتغال در کشور بسیار اهمیت دارد، گفت: بهره‌گیری از نیروهای بومی با قابلیت افزایی نیروی انسانی، در بخش‌های مختلف گیلان ضرورت دارد.

عباسی با بیان اینکه دولت سیزدهم توجه و نگاه ویژه به جوانی جمعیت دارد، گفت: دولت مصوبات مجلس و منویات رهبر فرزانه انقلاب را در خصوص جوانی جمعیت به طور کامل اجرا می‌کند.

وی ادامه داد: در طرح جوانی جمعیت در برخی نقاط استان، زمین آماده واگذاری داریم اما در مناطقی مانند شهر رشت مشکلاتی وجود دارد که در حال رفع آنها هستیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه باید زیرساخت‌ها آماده شده و بر اساس آن نشانه گذاری و واگذاری زمین آغاز شود، گفت: بسترها در پرداخت تسهیلات فراهم شود تا خانواده‌ها بتوانند خانه‌های ارزان قیمت تهیه کنند.

عباسی مسکن و اشتغال را ۲ مقوله مهم و راهبردی در دولت سیزدهم برشمرد و افزود: با توسعه بخش صنعتی، گردشگری، کشاورزی مشکل اشتغال در استان گیلان رفع می‌شود.

وی از بهره برداری پروژه‌های ریلی در ماه‌های آتی در گیلان خبر داد و افزود: با راه اندازی پروژه‌های ریلی تحولی عظیم در حوزه اقتصادی رقم خواهد خورد.

استاندار گیلان با بیان اینکه نگاه منفی به رشد جمعیت تغییر کرده است، گفت: به زودی شرایط برای تأمین خودرو در قالب طرح جوانی جمعیت برای افراد دارای بیش از سه فرزند فراهم می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز