خبرگزاری کار ایران

فرماندار رشت:

خرداد ماه فرصتی برای تجدید پیمان با آرمان های امام راحل است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۴۵۵۴

فرماندار رشت گفت: خردادماه فرصت خوبی برای تبیین مجموعه دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تجدید پیمان با آرمان ها و اندیشه های امام راحل است.

به گزارش ایلنا از رشت، حمیدرضا امام پناهی امروز در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های ویژه مناسبت‌های خرداد ماه، اظهار کرد: تمامی دستگاه‌ها علی الخصوص دستگاه‌های متولی امر فرهنگ، موظف هستند تا در راستای کسب نتایج مطلوب در میدان نبرد فرهنگی و ادراکی با دشمنان، با همکاری و هم افزایی، مکمل فعالیت‌های یکدیگر در غنی و پربار کردن برنامه‌های فرهنگی باشند.

وی به مناسبت‌های مختلف در خردادماه اشاره کرد و افزود: رحلت حضرت امام خمینی (ره)، حرکت خودجوش کاروان زائران پیاده حرم امام خمینی، پیروزی بزرگ رزمندگان اسلام در آزادسازی خرمشهر، نکوداشت خدمات شهید آیت الله احسان بخش و اعیاد دهه کرامت، مناسبات‌هایی خاص هستند که طیف گسترده‌ای از موضوعات انقلابی، دفاعی، معنوی، اسلامی و شکوه حضور مردمی را شامل می‌شود.

امام پناهی با بیان اینکه خرداد ماه، بهترین زمان برای عمل به جهاد تبیین است به سی و چهارمین سالروز رحلت امام خمینی اشاره کرد و ادامه داد: بدون شک معرفی ابعاد مختلف زندگی و رفتار چنین شخصیت برجسته ای، می‌تواند بهترین گزینه و فرصت خوبی برای تبیین مجموعه دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تجدید پیمان با آرمان و اندیشه‌های امام راحل باشد.

وی صحیفه امام و وصیت نامه سیاسی الهی ایشان را بهترین مرجع برای معرفی آرا و اندیشه‌های امام راحل به نسل‌های آینده برشمرد و گفت: گیلانیان بخصوص مردمان انقلابی رشت در حرکت کاروان‌های پیاده روی زائرین حرم مطهر امام خمینی (ره) در مقایسه با سایر استان‌ها و شهرستان‌های کشور در رتبه‌های برتر قرار دارند.

فرماندار رشت تصریح کرد: با توجه به بعد مسافت و عذر قابل قبول سنین بالاتر از مشارکت در پیاده روی به سبب پایین بودن توان جسمانی، شور کاروان‌های پیاده‌روی رشت، مهمترین سند بر انقلابی، ولایتمدار و دیندار بودن جوانان شهر اولین‌ها می‌باشد.

امام پناهی با یادآوری تعبیر امام راحل از آزادسازی خرمشهر به «عنایت الهی» و کلام رهبری که این فتح را «حادثه‌ای بی نظیر در تاریخ جهان» دانسته‌اند، افزود: اهتزاز پرچم ایران اسلامی بر فراز گنبد مسجد جامع خرمشهر که پس از ۵۷۸ روز اشغال این شهر روی داد، نمونه‌ای از باورِ محکم ایرانیان به مرکزیت مساجد در حرکت‌های انقلابی، عدالت خواهانه و آزادی خواهانه است.

وی ادامه داد: جا دارد تا در ایام آزادسازی خرمشهر ضمن یادآوری رشادت‌های رزمندگان اسلام، یاد و خاطره سردار رشید گیلان، شهید محمد بی گلو که به روایتی حدود ۲۶ هزار تن از نیروهای بسیج و سپاه را تعلیم داده و خود نیز در عملیات آزادسازی خرمشهر حاضر بوده، به شایسته‌ترین شکل گرامی داشته شود.

فرماندار رشت با اشاره به برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله احسان بخش نماینده فقید ولی فقیه در استان در خرداد ماه و ذکر خدمات جهادی، علمی و فرهنگی آن مرحوم، گفت: خدمات ایشان در پشتیبانی از جبهه‌ها، گره گشایی از مشکلات مردم و فعالیت‌های علمی و فرهنگی که انجام داده‌اند، می‌تواند الگویی برای همگان بخصوص مسئولین، در زمینه عمل جهادی در عرصه رفع کمبودها، محرومیت‌زدایی و مردم داری باشد.

وی به قرار داشتن مناسبت‌هایی ویژه در دهه کرامت که با ولادت حضرت معصومه (س) آغاز و تا روز ولادت حضرت امام رضا (ع) ادامه دارد، گفت: تکریم دختران شایسته ایران اسلامی در آغاز این دهه مبارک، حضور خادمان حرم رضوی در رشت و روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه از مناسبت‌هایی است که انشاالله با برنامه‌ریزی دقیق، می‌تواند آثار ماندگاری در تقویت جبهه انقلاب داشته باشد.

فرماندار رشت ادامه داد: جوان محور بودن اجرای برنامه‌های معنوی و انقلابی خردادماه از جمله ویژگی‌های این ایام ذکر کرد و بر تلاش تمامی دستگاه‌ها در پشتیبانی از این دست حرکت‌های مردمی در عرصه جهاد تبیین، تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز