خبرگزاری کار ایران

فرماندار رشت خبرداد؛

12473 بازدید بهداشتی از واحدهای صنفی رشت در ماه اخیر

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۳۳۰۳

فرماندار رشت با تاکید بر پرهیز از عادی انگاری و لزوم مسئولیت پذیری متولیان امر بهداشت و مردم در قبال بیماری های واگیر بخصوص ویروس کرونا، اظهار داشت: تنها در طی دی ماه سال جاری، تعداد 12473 مورد بازدید از واحدهای صنفی توسط مرکز بهداشت شهرستان صورت گرفته است.

به گزارش ایلنا از رشت،حمیدرضا امام پناهی در جلسه ستاد کرونا شهرستان با اشاره به اهمیت موفقیت راهکارهای کنترل ویروس کرونا در شهرستان رشت به خاطر دارا بودن بیش از یک‌سوم جمعیت استانی و همچنین ورود حجم بالای گردشگران در موفقیت مبارزه با ویروس در کل استان، اظهار داشت: تجربه کادر درمان، همکاری مردم و تصمیمات کارشناسی و سیاست‌گذاری‌های بهداشتی ستاد کرونا رشت، اهمیت بسیاری در پیشگیری از گسترش سویه های جدید کرونا دارد.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با بیان این مطلب که برای جلوگیری از تلفات ناشی از کرونا توجه به رعایت موارد توصیه شده بهداشتی، تکمیل واکسیناسیون و استمرار بازرسی های بهداشتی از مراکز صنفی الزامی است، گفت: تنها در مدت یک ماهه دی 1401، تعداد 12473 بازدید توسط واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان از واحدهای صنفی صورت پذیرفته که منجر به صدور ۱۱۵ اخطار و پلمپ ۱۲ واحد متخلف گردیده است.

امام پناهی با تقدیر از تلاش های کادر درمانی در کنترل شدت همه گیری و کاهش آمار ابتلا و بستری های ناشی از سویه جدید کرونا، اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون، شاهد بستری ۴۲۶۱۴ تن از همشهریان در واحدهای درمانی شهرستان و متأسفانه جان باختن ۴۸۴۹ نفر از این عزیزان بوده ایم.

فرماندار رشت با اشاره به این مطلب که ابتلا هر یک از شهروندان به ویروس کرونا سلامت چندین نفر را به خطر انداخته و در صورت وجود بیماری‌های زمینه‌ای ممکن است منجر به تهدید جان افراد شود، خاطرنشان کرد: رعایت نکات بهداشتی و پوشیدن ماسک بخصوص در اماکن با ازدحام بالا، نقش موثری در حفظ سلامت عمومی دارد.

وی با بیان این نکته که وضعیت کنونی انتشار کرونا در جهان، مناطق درگیر با آن و مقایسه میزان تلفات کرونایی کشورمان با اروپا و آمریکا، مهمترین سند توانمندی کادر درمانی کشور و کارآیی و اثربخشی واکسن های تولید داخل می باشد، افزود: کادر درمان و محققان پزشکی کشورمان، در میدان عمل، پاسخ ادعا و شبهه افکنی های آمریکا و اروپا را داده اند.

فرماندار رشت با اعلام وجود و در دسترس بودن مقدار کافی از واکسن های کرونا و آنفولانزا در سطح شهرستان، از مردم خواست تا نسبت به انجام واکسیناسیون حساسیت بیشتری داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز