خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان خبر داد؛

آغاز عملیات تفکیک زباله از مبدا در ۲۳ دستگاه اجرایی گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۲۳۳۴

استاندار گیلان با بیان اینکه عملیات تفکیک از مبدا در ۲۳ دستگاه اجرایی استان آغاز شده است، گفت: فرهنگ سازی در این زمینه باید جدی گرفته شود.

به گزارش ایلنا از رشت، اسدالله عباسی ظهر شنبه در نهمین جلسه کارگروه مدیریت پسماند گیلان که در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد اظهار کرد: در پروژه‌های پسماند برخی فرمانداران پای کار هستند و برخی نیز هنوز این مسئله را جدی نگرفته‌اند که نیازمند عزم جدی در این پروژه است.

وی با بیان اینکه از هفته‌های آتی بازرسانی برای نظارت بر پروژه‌های پسماند در فرمانداری‌ها حضور پیدا خواهند کرد، افزود: ما بایستی با همدلی مشکلات این بخش را مرتفع کنیم.

عباسی با انتقاد از اینکه در ۳۸ سال گذشته هیچ اقدام عملیاتی برای رفع این مشکل انجام نشده بود، ادامه داد: بعد از سفر ریاست جمهوری به گیلان و تاکید وزیر کشور در حل این معضل گام‌های خوبی در این خصوص برداشته شده است.

وی بر ضرورت توجه به تفکیک زباله از مبدا اشاره و با بیان اینکه مدیران باید در این زمینه توجه و نظارت کافی داشته باشند، ادامه داد: فرهنگ سازی در زمینه تفکیک زباله از مبدا باید جدی گرفته شود.

عباسی با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها و دهیاری‌های سطح استان می‌توانند از فروش زباله خشک درآمدزایی داشته باشند، گفت: حدود ۷۰۰ دهیاری تاکنون تفکیک زباله از مبدا را آغاز و روستا پاکسازی و به رنگ سبز در آمده است.

وی همچنین به مشکلات مردم سراوان و تعهد شهرداری به این قسمت اشاره کرد و افزود: بخش مربوط به شرکت شهاب خودرو آماده است اما هیچ علائمی در پیشرفت نمی‌بینیم.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه تکلیف تفکیک زباله از مبدا، کود آلی و سراوان باید تا اسفندماه مرتفع شود، اضافه کرد: جشن موفقیت ابر چالش گیلان می‌بایست در ایام نوروز گرفته شود.

عباسی با اشاره به اینکه طی بازدیدی که توسط مسئولین از سایت سراوان صورت می‌گیرد کارهایی که در آنجا انجام می‌گیرد برای آنها بازگو شود، ادامه داد: به مسئولین و مردم گزارش عملکرد بدهید دولت نباید اینقدر مظلوم واقع شود.

وی با بیان اینکه ۲۳ دستگاه اجرایی گیلان عملیات تفکیک از مبدا را آغاز کرده‌اند، گفت: دستگاه‌های دیگر نیز در این خصوص پای کار باشند و گزارش عملکردها نیز توسط رسانه‌ها به مردم اطلاع رسانی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز