خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد گیلان خبر داد؛

پرداخت ۴۴ میلیارد تومان زکات در استان

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۱۷۷۵

دبیر شورای زکات گیلان با اشاره به رتبه هشت این استان در سطح کشور برای جمع آوری زکات گفت: امسال بیش از ۴۴ میلیارد تومان زکات در گیلان جمع آوری شد.

به گزارش ایلنا از رشت، عباس اهرابی امروز در همایش علمی، ترویجی و تکریمی زکات استان گیلان در تالار مرکزی رشت اظهار کرد: زکات واجب در گیلان نداریم اما با توجه به برکات این فریضه دینی، مردم استان نسبت به پرداخت آن اهتمام دارند و این مالیات اسلامی را پرداخت می‌کنند.

دبیر شورای زکات گیلان با بیان اینکه ۱۲۷ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان هستند، افزود: ۹۰ میلیارد تومان به صورت ماهیانه به این افراد مستمری پرداخت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۳۸ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان زکات توسط مردم گیلان پرداخت شد، گفت: امسال بیش از ۴۴ میلیارد تومان زکات در استان گیلان جمع آوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به موارد هزینه کرد زکات تصریح کرد: زکات جمع آوری شده صرف امور تأمین معیشت، احداث و بازسازی مسکن، تأمین جهیزیه و درمان بیماران می‌شود.

اهرابی با اشاره به رتبه هشت کشوری گیلان در بحث جمع آوری زکات بیان کرد: عسل مرکبات زیتون و سایر محصولات شاخص استان گیلان زکات جمع آوری می‌کنیم.

وی با اشاره به پرداخت هزار و سیصد میلیارد تومان وام اشتغال عنوان کرد: جشن خودکفایی برای ۳ هزار و ۵۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان را امسال برگزار می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز