خبرگزاری کار ایران

نشست برگزاری کنگره بین المللی میرزا کوچک جنگلی در رشت

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۴۲۹

کنگره بین المللی میرزا کوچک جنگلی امسال در رشت برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در نشست هم اندیشی برگزاری کنگره شهادت میرزا کوچک جنگلی ، گفت: میرزا یونس استادسرایی مبارز و روحانی برجسته گیلانی یک شخصیت فرا ملی است که باید شخصیت و فلسفه مبارزاتش به جهانیان شناسانده شود. 

آیت الله رسول فلاحتی با اشاره به اینکه باید در کنگره میرزا از وجود صاحبنظران بین المللی و جهانی استفاده شود ، گفت: میرزا انقلابی استکبارستیز بنا نهاد و با استکبار زمانه جنگید و شهید شد.

وی با بیان اینکه میرزا شخصیت بزرگی است که بسیاری از جنبه‌های این شخصیت بزرگ آنطور که باید و شاید شناسانده نشده و برگزاری این کنگره می‌تواند نقش بسزایی در شناساندن شخصیت این روحانی مبارز داشته باشد افزود: از اهداف این کنگره معرفی میرزا ، رفع شهبات ، الگو سازی وسبک زندگی وی برای نسل جوان است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه میرزا نمونه یک فرد وطن پرست بود ، افزود : همه ارکان مدیریت باید با برنامه ریزی دقیق برنامه‌هایی در شأن این مناسبت برگزار کنند.

در پایان این جلسه رضا ثقتی ، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی گیلان ، سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان، سرهنگ غلامرضا ملک علیپور رئیس ستاد کنگره هشت هزار شهید گیلان، حجت الاسلام، ولی عادلی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، حجت الاسلام پور یوسفی دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان، رسول منفرد رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، محمدرضا داوطلب مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و رنجبر دبیر علمی دانشگاه گیلان هریک با ارائه پیشنهادات؛ عملکرد خود را در خصوص برگزاری این کنگره مطرح کردند. 

میرزا کوچک جنگلی روحانی مبارز گیلانی در سال ۱۳۰۰ به دست افراد رضاخان به شهادت رسید و آذر ۱۴۰۱ کنگره بین المللی سالگرد شهادت این روحانی مبارز در رشت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز