خبرگزاری کار ایران

ضرورت پیگیری جدی پرداخت مطالبات گندمکاران گلستان در سطح ملی

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۱۹۶

سرپرست هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان گفت: خرید تضمینی گندم در استان گلستان از مرز 270 هزار تن گذشت.

 محمد حمیدی در جلسه کارگروه تضمینی محصولات کشاورزی استان گلستان اظهار کرد: گلستان با میانگین تولید یک میلیون تن تا یک میلیون و 200 هزار تن گندم رتبه دوم کشور را در تولید این محصول استراتژیک در اختیار دارد.

 وی تصریح کرد: از مجموع گندم خریدار شده توسط مراکز خرید 222 هزار تن در سامانه غله و 166 هزار تن در سامانه بانک‎ها به ثبت رسیده است.

سرپرست هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان گفت: تاکنون مبلغ 72 میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران استان گلستان (در حدود 2.5 درصد ثبت شده در بانک‎ها) پرداخت شده است.

 حمیدی خاطرنشان کرد: دفتر اقتصادی استانداری، سازمان جهادکشاورزی و شرکت غله و خدمات بازرگانی باید پیگیری مستمر در سطح ملی برای پرداخت گندمکاران به صورت جدی داشته باشند تا درصد بهره‎مندی کشاورزان از این مطالبات افزایش یابد.

وی در این جلسه بر تشکیل کمیته‎ ویژه برای نظارت و کنترل قیمت کرایه حمل گندم از مزارع به مراکز خرید از سوی دفتر اقتصادی استانداری و با حضور اداره کل راهداری و حمل و نقل استان، اداره کل تعزیرات حکومتی، سازمان صمت، شرکت غله و صنف حمل و نقل استان و خانه کشاورز تاکید کرد.

سرپرست هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان گفت: پیگیری‎ها لازم برای تصویب پرداخت کرایه حمل به مراکز خرید بخش خصوصی که نیاز به تصویب در سطح ملی می‎باشد، صورت گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز