خبرگزاری کار ایران

مدیرکل انتقال خون استان گلستان:

اهدای 47 هزار واحد خون توسط گلستانی‌ها

asdasd
کد خبر : ۳۷۵۳۱۹

مدیرکل انتقال خون استان گلستان گفت: سال گذشته 56 هزار مراجعه کننده برای اهدای خون به مرکز انتقال خون مراجعه داشتند که 47 هزار و 500 نفر موفق به اهدای خون شدند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، میرعلی حسینی ظهر امروز در سی‌امین اجلاس مدیران انتقال خون کشور با حضور مدیرعامل سازمان انتقال خون اظهار داشت: با توجه به این میزان اهداکننده خون مورد نیاز استان تامین بوده و از هر اهداکننده خون 250 سی سی پلاسما تهیه می‎شود که برای استان گلستان ارزش افزوده به همراه دارد.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان گلستان با بیان اینکه استان گلستان در تهیه پلاسما برای شرکت‎های پالایشگر رتبه هجدهم را دارد گفت: گلستان یکی از پنج استان کشور در تهیه پلاسمای ضدهاری محسوب می‎شود.

حسینی با بیان اینکه مشکل کمبود خون در استان گلستان وجود ندارد گفت: در استان گلستان ما بیشتر به فکر تهیه گلبول‎های قرمز برای مراکز درمانی و بیمارستان‎ها هستیم.

وی افزود:هر دو سال یک بار شرکت‎های خارجی از کشور آلمان به منظور بازرسی از سازمان انتقال خون به ایران می‎آیند و در صورت تطابق با دستورالعمل‎های بهداشت جهانی نسبت به صادرات پلاسما برای تهیه داروهای مشتق به شرکت‎های پالایشگر خارجی مجوز داده می‎شود.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان گلستان حسینی با بیان اینکه در سال جاری از عملکرد انتقال خون استان گلستان توسط شرکت‎های آلمانی بازرسی انجام گرفت گفت: عملکرد استان گلستان نسبت به عملکرد دیگر استان‎ها بالاتر بوده و موارد منفی گزارش نشده است و این مسئله سبب شد تا گلستان میزبان برگزاری سی‎امین اجلاس سراسری مدیران کل انتقال خون سراسر کشور باشد.

حسینی به مشکلات مراکز اهدای خون استان اشاره کرد و افزود: فضای فیزیکی سازمان انتقال خون شهرستان گرگان بسیار کوچک است اما از نظر تجهیزات و نیروی پرسنلی مشکلی نداریم.

وی افزود: عملکرد استان گلستان نسبت به عملکرد دیگر استان‎ها بالاتر بوده و موارد منفی گزارش نشده است و این مسئله سبب شد تا گلستان میزبان برگزاری سی‎امین اجلاس سراسری مدیران‌کل انتقال خون سراسر کشور باشد.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز