خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز بهداشت گنبدکاووس خبر داد:

روند صعودی گزش ناشی از سگ‌های ولگرد در گنبد کاووس

رئیس مرکز بهداشت گنبدکاووس با تاکید بر ضرورت مبارزه جدی با سگ‌های ولگرد، گفت: گزش ناشی از سگ‌های ولگرد در سال گذشته و امسال در این شهرستان روند صعودی داشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، فرهاد بدیعی در دومین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی گنبدکاووس اظهار کرد: روند صعودی گزش ناشی از سگ‌ها و نیز آمار بالای زاد و ولد این حیوان نگران‌کننده است.

وی تصریح کرد: باید اقدامات لازم در مبارزه جدی با سگ‌های ولگرد انجام شود زیرا اگر یک مورد بیماری هاری انسانی در این شهرستان یا استان مشاهده شود، سازمان جهانی بهداشت عکس‌العمل نشان می‌دهد.

رئیس مرکز بهداشت گنبدکاووس از مثبت بودن سه مورد بیماری‌ هاری ناشی از گزش سگ در سه راس گاو خبر داد و گفت: دامپزشکی در سال گذشته 5 هزار قلاده سگ دارای صاحب در این شهرستان را واکسینه کرده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس نیز در این جلسه از تشدید فعالیت‌های نظارتی بهداشت محیط بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و از تمامی شهروندان خواست از خرید مواد غذایی از جمله انواع شیرینی خانگی، زولبیا و بامیه، آش و حلیم از واحدهای صنفی بدون مجوز و فروشندگان دوره‌گرد خودداری کنند.

رسول صلاحی به برنامه‌های هفته ملی بدون دخانیات در این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: در این هفته اطلاع‌رسانی‌های گسترده در خصوص مضرات استعمال دخانیات به ویژه قلیان در سطح شهر و روستاهای گنبدکاووس انجام می‌شود.

کد خبر : ۳۷۴۴۶۵