خبرگزاری کار ایران

مدیرکل شیلات گلستان اعلام کرد:

پیش بینی افزایش ۱۰۰ درصدی ذخیره سازی بچه میگو در گمیشان

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۱۹۰

مشارکت بخش خصوصی امسال نسبت به سال گذشته دو برابر شده است و پیش بینی می‌شود در سال ۹۴ فاز اول مزرعه پرورش می‌گوی گمیشان به مساحت یک هزار هکتار به بهره برداری برسد.

مدیرکل شیلات گلستان گفت: پیش بینی می‌شود امسال ذخیره سازی بچه میگو در گمیشان نسبت به سال گذشته افزایش ۱۰۰ درصدی داشته باشد.

به گزارش ایلنا از گرگان «علی اکبر پاسندی» افزود: امسال تعداد ۶۰ الی ۷۰ میلیون بچه میگو ذخیره سازی می‌شود که این میزان نسبت به سال گذشته رشد قابل توجه و چشمگیری خواهد داشت.

به گفته وی، در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، پروژه پرورش میگو در شمال گمیشان با حمایت مسئولین استان آغاز شده و پیش بینی می‌شود در پایان دوره پرورش به میزان ۵۰۰ الی ۶۰۰ تن میگو از مزارع پرورش گمیشان برداشت شود.

پاسندی با بیان اینکه این پروژه نقش مهمی در تولید، اشتغال و صادرات غیرنفتی استان دارد، تصریح کرد: امسال ۱۷ مزرعه ۲۰ هکتاری با مساحت کل ۳۴۰ هکتار و مساحت مفید ۲۵۰ هکتار برای پرورش میگو در نظر گرفته شده است.

مدیرکل شیلات گلستان افزود: مشارکت بخش خصوصی امسال نسبت به سال گذشته دو برابر شده است و پیش بینی می‌شود در سال ۹۴ فاز اول مزرعه پرورش می‌گوی گمیشان به مساحت یک هزار هکتار به بهره برداری برسد.

پاسندی با اشاره به دوره پرورش میگو خاطرنشان کرد: دوره پرورش میگو اردیبهشت تا مهر ماه سال جاری است و با مطالعات اقلیمی انجام شده امسال ذخیره سازی بچه میگو هشت روز زود‌تر آغاز شده است.

وی یادآوری کرد: در سال گذشته از ۳۰۴ تن می‌گوی تولیدی استان مقدار۲۵۰ تن میگو به مبلغ یک میلیون و ۷۵۰ هزار دلار صادر شده است و ارزش اقتصادی هر ۱۶ کیلوگرم میگو با یک بشکه نفت برابری می‌کند.

مدیرکل شیلات گلستان در ادامه گفت: امسال حدود ۸۰ الی ۸۵ درصد می‌گوی تولیدی استان صادر می‌شود و مابقی برای مصارف داخل استان در سبد غذایی خانوارهای گلستانی قرار می‌گیرد.

وی با اینکه تاکنون سرمایه گذاران استقبال خوبی از سرمایه گذاری در سایت گمیشان داشته‌اند، تصریح کرد: با توجه به حضور گسترده سرمایه گذاران و حمایت همه جانبه مسئولین استانی بخش از اعتبارات زیرساخت‌ها از جمله تکمیل لاگون(رسوبگیر)، احداثکانال آبرسان و زهکش زمینه را برای سرعت بخشیدن جهت واگذاری مزارع این سایت فراهم کرده است.

وی اظهار امیدواری کرد: به زودی عملیات اجرایی فاز دوم یک هزار هکتاری سایت گمیشان که به سه شرکت بخش خصوصی واگذار شده است، آغاز می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز