خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت گاز گلستان:

بیش از ۲.۵ میلیارد متر مکعب گاز در استان مصرف شده است

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۶۹۲

مدیرعامل گاز گلستان گفت: در سال ۹۲ افزون بر ۲ میلیارد و ۶۲۰ میلیون متر مکعب در استان گاز مصرف شد.

به گزارش ایلنا از گرگان، مهندس رمضانعلی سنگدوینی با بیان خبرفوق از حجم مصرف افزون بر ۲ میلیارد و۶۲۰ میلیون مترمکعب گاز دراستان گلستان تا پایان سال ۹۲ خبرداد.

وی افزود: این حجم مصرف مربوط به بخشهای مختلف گازرسانی اعم از بخش خانگی، تجاری، صنعتی، نیروگاه و جایگاههای CNG می باشد که درطی سال ۹۲ این مقدار گاز را مصرف کرده اند.

مهندس سنگدوینی تصریح کرد: درسال ۹۲ بخش خانگی وتجاری بالاترین حجم مصرف گاز در استان را دارد بطوری که در این بخش معادل یک میلیارد و۲۴۵ میلیون مترمکعب گاز مصرف شده است.

این مقام مسئول در خصوص مصرف گازسایربخشها ابراز داشت: در بخش صنعتی نیز مصرف گاز معادل ۴۳۱ میلیون متر مکعب می باشد ضمن اینکه نیروگاه علی آباد کتول نیزبه تنهایی با حجم مصرف نزدیک به ۶۴۷ میلیون و ۴۷۰ هزار مترمکعب بخش مهمی ازمصرف گاز را به خود اختصاص داده است.

سنگدوینی درادامه گفت: جایگاههای CNG استان نیز با مصرف گاز حدود ۲۰۱ میلیون و ۲۸۰ هزار متر مکعب گاز و کارخانه سیمان با مصرف نزدیک به ۹۴ میلیون و۸۶۲ هزار متر مکعب گاز در رده های بعدی قرار دارند

وی بیان داشت: سیاست دولت کاهش مصرف سوختهای فسیلی و جایگزین کردن گازطبیعی بجای این سوختها است که خوشبختانه این امربصورت مطلوبی محقق شده است و هر روز شاهد توسعه گازرسانی در بخشهای مختلف هستیم.

مهندس سنگدوینی همچنین گفت: در حال حاضر با تلاش صورت گرفته درسطح استان گلستان تعداد ۲۹ شهر، ۶۸۵ روستا و سازمان و ۱۵۰۰ واحد صنعتی جزء و عمده وهمچنین ۶۲ جایگاه CNG از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان درخاتمه با اشاره به اینکه صرفه جویی کم مصرف کردن نیست بلکه درست مصرف کردن است، اظهار داشت: مشترکین گرامی بویژه بخش خانگی و تجاری توجه نمایند با صرفه جویی و درست مصرف کردن گاز طبیعی و همچنین جلوگیری از هدر رفت این منبع عظیم خدادادی ضمن بهره مندی از گاز پایدار ومستمر می توان امکان توسعه گازرسانی در این استان سرسبز را آماده ساخته و انرژی مورد نیاز نسلهای آینده را هدر ندهیم و زمینه های رشد و توسعه چرخه اقتصادی کشور را فراهم نمود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز