خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار گلستان خبرداد؛

هدف گذاری صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری از گلستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۴۰۵۷

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: روند صادرات استان به کشورهای مختلف به‌ویژه منطقه اوراسیا در حال افزایش است و از سوی دیگر هدفگذاری استان رسیدن به صادرات ۵۰۵ میلیون دلاری است.

به گزارش ایلنای گلستان، سیدمحمد دهنوی در جمع خبرنگاران اظهارکرد: طی ۲ سال اخیر در استان گلستان بیش از ۱۷ هزار شغل ایجاد شده است که از این نظر این استان در جایگاه دوازدهم کشور قرار دارد.

وی درباره شاخص تورم در استان هم گفت: درحال حاضر نرخ تورم در کشور 48.6 درصد است که این میزان در گلستان بیش از 47 درصد اعلام شده که از این نظر در رتبه سیزدهم در کشور قرار داریم.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم  با پیگیری‌ها و حمایت‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، ۱۰۳ واحد تولیدی تعطیل و غیرفعال به چرخه تولید کامل بازگشت و زمینه اشتغال تعداد قابل توجهی از کارگران فراهم شد.

وی با اشاره به رفع موانع اجرایی پتروشیمی استان افزود: در روزهای آینده اعضای هیات مدیره جدید مجتمع پتروشیمی معرفی می‌شوند. با ایجاد پتروشیمی علاوه بر اشتغال و افزایش تولید ناخالص داخلی گلستان، با بهره‌برداری از این پروژه درآمد سرانه خانوارهای گلستانی هم به طرز چشمگیری افزایش خواهد یافت.

دهنوی بیان کرد: پتروشیمی گلستان سالانه ۱.۷ میلیون تن اوره و آمونیاک تولید خواهد کرد که با توجه به اینکه گلستان یک استان کشاورزی است می‌تواند نیازهای گلستان را برآورده کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز