خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

۶۵ درصد روستاهای گلستان تحت مالکیت بنیاد علوی است / ۱۰۰ هزار مسکن روستایی غیرمقاوم در استان وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۲۲۲

مدیرکل بنیاد استان گلستان گفت: ۱۰۰ هزار مسکن روستایی غیرمقاوم دراستان وجود دارد و برای مقاوم‌سازی این منازل روستایی وام ۲۰۰ میلیونی با سود پنج درصد برای آنها در نظرگرفته ایم.

سیدمحمد حسینی در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهار کرد: محرومیت‌زدایی از اهداف فعالیت بنیاد مسکن است و در سالهای اخیر طرح‌های روستاها، بهسازی روستاها و توسعه مسکن در گلستان به خوبی به اجرا در آمد که این اقدامات بسیار خوب باعث ماندگاری روستاییان شده است.

وی گفت: افتتاح ۱۰۰۰ واحد مسکن روستایی با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان، کلنگ زنی ۲۰۰۰ واحد مسکونی با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان در سالجاری توسط بنیاد مسکن استان انجام خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در سالهای اخیر ۱۴۰ هزار خانوار روستایی در راستای رونق تولید، محرومیت زدایی، توسعه زدایی، توسعه، عمران وآبادانی روستاها با اعتبار ۱۹۸۵ میلیارد تومان بهره‌مند شدند. در سالجاری ۹ هزار و ۵۰۶ فقره وام ارزان قیمت برای ساخت خانه روستایی در سالجاری اختصاص خواهد یافت.

حسینی بیان کرد: ۴۶ درصد از جمعیت یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری گلستان زندگی می‌کنند که در حال حاضر ۱۰۰ هزار خانه روستایی نا ایمن وجود دارد که بنیاد مسکن تسهیلات ۲۰۰ میلیونی با بازپرداخت ۲۰ ساله برای آنها در نظر گرفته است.

وی تصریح کرد: درسفر ریاست جمهوری در اسفند سال ۱۴۰۰ به استان مبلغ ۳۲۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح هادی و بازنگری آن در نظر گرفته شد که تا به امروز بیش از ۴۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است. ۷۰۰ روستای گلستان اجرای طرح هادی شروع شده که تاکنون در بیش از ۲۰۰ روستا اجرای فاز نخست به پایان رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: برای ساخت مسکن محرومان بهزیستی و کمیته امداد تفاهم نامه های چند جانبه  بسته می شود که دراین راستا پیش بینی می کنیم  ۲ هزار واحد مسکن حمایتی ساخته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز