خبرگزاری کار ایران

بازدید استاندار گلستان از سد و شبکه کبودوال علی آبادکتول

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۵۶۶

استاندار گلستان به منظور آشنایی با طرح های عمرانی استان، دیروز از سد و شبکه کبودوال شهرستان علی آباد کتول بازدید کرد.

ایلنا - گرگان: استاندار گلستان به منظور آشنایی با طرح‌های عمرانی استان، دیروز از سد و شبکه کبودوال شهرستان علی آباد کتول بازدید کرد.

به گزارش ایلنا از گرگان، معاونین عمرانی و برنامه ریزی، مشاورین، فرماندار علی آبادکتول و مدیرعامل و معاونین شرکت آب منطقه‌ای گلستان در این بازدید حسن صادقلو را همراهی کردند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان در این بازدید گفت: محدوده طرح قره سو – زرینگل در اطراف شهر علی آباد کتول و در ۴۰ کیلومتری شرق گرگان واقع در مسیر گرگان – مشهد قرار دارد.

ایرج حیدریان افزود: سد کبودوال از نوع خاکی همگن بوده و طول تاج آن یک هزار و ۳۷۲ م‌تر، حداکثر ارتفاع از پی ۳۳ متر و حجم آب قابل تنظیم سالیانه ۵۰ میلیون متر مکعب است.

وی خاطرنشان کرد: برای ساخت سد کبودوال، چهار میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب خاک ریزی، دو میلیون و ۴۰۰ هزار متر مکعب خاک برداری، ۳۱۰ هزار متر مکعب فیلتر و ۸۲ هزار متر مکعب نیز زهکش ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان اهداف ساخت این سد را جمع آوری و تنظیم مازاد جریان‌های رودخانه‌های زرینگل و کبودوال برای تامین آب بهنگام اراضی پایین دست سد، توسعه قسمتی از اراضی با ایجاد شبکه آبیاری و زهکشی به وسعت ۱۰ هزار هکتار و کنترل سیلاب و ایجاد اشتغال و به وجود آمدن فضای توریستی و تفریحی در اطراف دریاچه سد برشمرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز