خبرگزاری کار ایران

تشکیل پرونده برای ۶ مدیر متخلف در ساخت‌ و سازهای غیرمجاز در گلستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۶۱۳۶

دادستان مرکز گلستان از تشکیل پرونده برای ۶ نفر از مدیران سابق که در حوزه ساخت و ساز غیرمجاز زیارت خیانت و ترک‌فعل کردند، خبر داد.

به گزارش ایلنای گلستان، محمود اسپانلو در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارکرد: برخی از مردم با مشاهده قلع و قمع‌ها می‌گویند چرا اجازه ساخت دادید که الان بخواهید تخریب کنید به همین علت از زمان حضور خود در دادستانی استان  ، عزم ما در برخورد مقابله پیشگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی بسیار جدی است.

دادستان مرکز استان در پاسخ به گلایه برخی افراد مبنی بر اینکه چرا برخی از ساخت‌سازهای غیرمجاز تخریب نمی‌شوند، تاکید کرد: براساس قانون حفظ کاربری اراضی، قبل از خرداد ۷۳ برای ساخت‌وساز در اراضی زراعی جرم انگاری نشده اما از خرداد ۷۳ تا آبان سال ۸۵ ساخت و ساز در اراضی کشاورزی مجازات نقدی و پرداخت معادل ۸۰ درصد از قیمت روز زمین به عنوان عوارض  را به دنبال داشت و پس از آن قانونگذار تغییر رویکرد داد و بعد از آبان سال ۱۳۸۵ علاوه بر مجازات نقدی، قلع و قمع نیز به ساخت و سازهای غیرمجاز تعلق گرفت و به همین علت ما بناهایی که تا قبل از سال 85 ساخته شده اند ، امکان تخریب آن وجود ندارد زیر در زمان ساخت آنها در قانون ، مجازات قلع و قمع دیده نشده بود.

دادستان مرکز گلستان با بیان اینکه در حوزه منابع طبیعی نیز اقدامات خوبی در حوزه قضا انجام شده است، افزود: در زیارت بعد از ۲۰ سال ساخت و سازهای غیرمجاز  متوقف شده است، در کنار اقدامات پیشگیرانه اقدامات مقابله ای ما نیز ادامه دارد و رویکرد ما تبصره دو ماده ۱۰ است.

دادستان مرکز گلستان با بیان اینکه عزم ما در برخورد، مقابله، پیشگیری و تغییر کاربری قضایی بسیار جدی است، متذکر شد: تغییر کاربردی جرم درجه هفت است و بعد از سه سال مشمول مرور زمان تعقیب می شود و اگر طی سه سال توسط دستگاه مربوطه گزارش نشود ما حق تعقیب قانونی را نداریم که نیاز است قانونگذار به این مسائل ورود کند و از این رانت قانونی جلوگیری کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز