خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل شیلات گلستان:

۲۰ طرح شیلاتی در هفته جهادکشاورزی افتتاح وکلنگ زنی می شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۸۱۷

سرپرست اداره کل شیلات گلستان گفت: همزمان با هفته جهاد کشاورزی 20 طرح شیلاتی در دو شهرستان گرگان و گمیشان  افتتاح و کلنگ زنی می شود که این طرح ها رونق تولید و اقتصاد استان را در پی خواهد داشت.

به گزارش ایلنای گلستان، اسماعیل جباری اظهارکرد: این پروژه‌ها شامل 17 مزرعه پرورش میگو در شهرستان گمیشان و 3 طرح پرورش متراکم کپور ماهیان با استفاده دومنظوره از آب چاههای مجاز کشاورزی در شهرستان گرگان است.

وی افزود: از جمله طرح های قابل کلنگ زنی می توان به 5 مزرعه پرورش میگو با پیش بینی اعتبار 30 هزار میلیون ریال از محل اعتبارات استانی اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین 12 مزرعه پرورش میگو نیز با میزان اعتبار 60 هزار میلیون ریال از محل اعتبارات استانی، افتتاح می شود.

وی با اشاره به افزایش میزان تولیدات میگو استان با افتتاح این 12 مزرعه اذعان داشت:  ظرفیت تولید هر مزرعه 54 تن است که با افتتاح این 12 مزرعه حدود 1000 تن به تولیدات میگو استان اضافه می شود.

وی با اشاره به میزان اشتغال زایی این طرح ها بیان داشت: در نتیجه کلنگ زنی و افتتاح 17 مزرعه پرورش میگو در شهرستان گمیشان در مجموع برای 493 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال زایی خواهد شد.

سرپست اداره کل شیلات گستان گفت: 3 طرح پرورش متراکم کپور ماهیان با استفاده دومنظوره از آب چاههای مجاز کشاورزی نیز با متراژ 9 هزار متر مربع (هر مزرعه 3 هزار مترمربع) و اشتغال زایی برای 9 نفر بطور مستقیم و غیرمستقیم ، در هفته جهاد کشاورزی امسال در گرگان افتتاح می شود.

جباری در پایان یادآور شد: جهت راه اندازی این سه مزرعه مبلغ 2160 میلیون ریال هزینه شده است که از این میزان مبلغ 1800 میلیون ریال آن از محل اعتبارات بنیاد برکت تسهیلات پرداخت شده است و مابقی آورده شخصی بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز